באיזה בית ספר לשוטרים לומדים לבקש מאדם תעודת זהות בעודו במקלחת?

03.05.17

תלונה חמורה כנגד שוטרי יס"מ ובלשים מימ"ר ש"י הוגשה למפקד מחוז ש"י בעקבות בידוק משטרתי של תושב היישוב יצהר השבוע במקווה היישוב בעודו ערום. בתלונה מפרט עו"ד מנשה יאדו מהארגון אשר מייצג את התושב את פרטי האירוע "ביום א' התקלח מרשי במקלחת שבמקווה בישוב יצהר. לפתע פתחו שני שוטרים את הווילון ועמדו בפניו כאשר הוא ערום כביום היוולדו וביקשו תעודת זהות." סיפר.

"לא ברור לי באיזה פקולטה משטרתית לומדים לבקש מאדם תעודת זהות בעודו במקלחת, אבל זה עוד החלק הפחות משמעותי. שני השוטרים האירו בפנס על מרשי כשהוא ערום וחסר אונים וביקשו תעודת זהות והתחילו לתחקר אותו. מרשי התרעם וצעק עליהם להניח לו להתקלח בפרטיות." כתב יאדו.

בהמשך תיאר עו"ד יאדו את המשך האירוע "לאור הצעקות של מרשי תפסו השוטרים את עצמם ויצאו וחיכו למרשי בחדר הלבשה. כאשר יצא מרשי לחדר ההלבשה לא הרשו לו השוטרים להתלבש, אלא, בעודו עטוף במגבת לאיזור חלציו, התחילו לתחקר אותו לגבי זהותו."
בסופו של האירוע, נבדק התושב במסוף המשטרתי ונמצא כי לא אותו מחפשים השוטרים. בתלונה ציין עו"ד יאדו כי כל האירוע נעשה לעיניהם של תושבים נוספים אשר שהו במקווה בזמן האירוע.

לסיום הוסיף עו"ד יאדו "שוטרי הימ"ר ביזו לריק כבודו של אדם פגעו בפרטיותו בכבודו ובמיניותו. שוטרי הימ"ר ביצהר פורצים גדרים רבים ובמקרה זה פרצו גדר נוסף עת חקרו אדם בלא חשד קונקרטי בעודו ערום לגמרי בחדר המקלחת."

התושב סיפר "טבלתי במקווה לפני תפילת וותיקין, ופתאום במקלחת, נפתח לי הווילון ושוטר יס"מ מאיר עלי עם פנס ומבקש תעודת זהות, אמרתי לו אתה משוגע? אני מתקלח מה תעודת זהות?" סיפר.

"הוא הלך, ציפיתי שיחכה מחוץ למקווה, אני מסיים לטבול מגיעה לחדר ההלבשה שמגבת מכסה אותי, הוא חיכה לי שם, ולקחי ממני פרטים, רק לאחר מכן הוא אפשר לי להתלבש. זה היה מעמד מביש ומשפיל, זו התנהגות לא אנושיות ופוגענית." סיכם התושב את המפגש עם השוטרים.

צילום: פלאש 90.

פלאשצ90

Call Now Button