ביקורת חריפה על הפגיעה בזכויות קטינים שנעצרו הלילה(ב) בהר ציון

הבוקר הובאו לדיון בבית המשפט השלום בירושלים, חמישה נערים שנעצרו בלילה שבין ראשון לשני, שם דרש חוקר המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. לטענת המשטרה החמישה חשודים בהסגת גבול, היזק לרכוש ופעולה באתר עתיקות ללא רשות, וזאת משום שלטענת המשטרה חפרו את הבור. החוקר אף טען בדיון כי נבחנת אפשרות לפיה חפרו את הבור בכדי להיכנס דרכו לכנסייה הסמוכה, וזאת על אף שכיוון הבוקר לצד ההפוך מהכנסייה.

אולם עד מהרה התברר כי מדובר בבור אשר החל להיפער במקום כבר ביום חמישי האחרון והתגלה בידי קבוצת מטיילים, ומאז מתרחב והולך וגורר סקרנים וחוקרים המגיעים לצפות בו. החמישה, הלומדים בישיבה הסמוכה סיפרו כי בסך הכל הגיעו לצפות במחזה הבלתי שגרתי ואז נעצרו בידי שוטרים שחלפו במקום.

עו"ד דוד הלוי אשר ייצג את חמשת הנערים מטעם ארגון חוננו, טען בדיון כי מעבר לכך שהנערים לא עברו כל עבירה ולא נתפסו כשברשותם כלי חפירה כלשהוא, המשטרה הפרה ברגל גסה את זכויותיהם כקטינים. לדברי עו"ד הלוי, כנגד שלושה מהם הופעלה אלימות בעת המעצר. בנוסף חוקרי המשטרה חקרו אותם בשעת לילה מאוחרת בניגוד לחוק ולא הודיעו להוריהם על המעצר או אפשרו להם להיות נוכחים בחקירה.

השופטת עירית כהן קיבלה את טענותיו של עו"ד הלוי וקבעה כי מהדיון עולה שזכויותיהם של הקטינים הופרו. "ההורים לא הוזמנו לחקירה ולא הוזמנו לדיון היום… אין בתיק אישור לחקור את הקטינים בלילה", כתבה השופטת והדגישה כי "די בכל האמור לעיל בנוגע להתנהלות החקירה כדי להביא לשחרור המשיבים". בהתייחסה לסיבה בגינה נעצרו קבעה השופטת כי אין כל הצדקה להשארתם של החמישה במעצר. השופטת הורתה על שחרורם של ארבעת הקטנים "ללא תנאים וללא דיחוי", ובנוגע לעצור הבגיר קבעה כי יחתום על ערבות עצמית וישוחרר באופן מיידי.

"מדובר במעצר מיותר וסתמי תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם של מרשי שהינם קטינים צעירים לימים", אמר בתגובה למעצר עו"ד דוד הלוי שייצג את החמישה מטעם ארגון חוננו. "העובדה שבית המשפט שחרר אותם ללא כל תנאי מדברת בעד עצמה. צר לי על הסבל שנגרם להם ואני מניח שבימים הקרובים ישקלו מרשיי הגשת תביעה נגד משטרת ישראל בגין הנזקים שנגרמו להם".

בתמונה: החור שנפער בהר ציון.

צילום: יעקב סיבליה- נאמני קבר דוד.
הבור-שנפער-בהר-ציון-יעקב-סיביליה

Call Now Button