האזינו להקלטת איש השב"כ: "ממש כמו ברוסיה הקומוניסטית"

19.01.18

השבוע קיבל אלקנה פיקאר, תושב יצהר, נשוי ואב ל-7, שיחה מאיש שב"כ שכינה את עצמו בשם "אביחי", בה איים עליו כי אם לא "יקח עצמו בידיים" יורחק מביתו. "אני מציע לקחת את עצמך בידיים ולא להחזיר את כולנו לתקופה של לפני חצי שנה – זה לא היה טוב בעיקר לך. אני מקווה שהמסר הובן". אמר אביחי לפיקאר.

אלקנה משמש כרכז הנוער של היישוב יצהר ועובד בין השאר עם נוער נושר. ה"תקופה של לפני חצי שנה" אליה רמז הדובר, היא התקופה בה היה אלקנה מורחק בצו מנהלי מביתו בשל אירוח של בני נוער נושרים בביתו. הכוונה להרחיקו גררה גל של מחאה ברחבי הרשת ובהפגנות נגד ההרחקה. בשל כך מחו רבים כנגד הכוונה להרחיקו.

שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל הארגון מוחה על הקלות בה לדבריו ניתן להרחיק אב משפחה מביתו, ומשווה את ההתנהלות ל"רוסיה הקומוניסטית": "זה מטריף. לכל בחור שעובד שבשב"כ יש היום יותר מידי חופשיות להוצאת צוי גירוש ומעצר מינהליים. והם פוסקים גירוש על בעלי משפחות לפי רגשות אישיים. לא עפ"י ראיות ולא במשפט. זו הפקרות, ושחיתות בהתגלמותה.

שופטים רבים דנים לאחר מכן בהפרות של צווים מינהליים ולרוב הם מביעים הזדהות גדולה עם הנפגעים, בינתיים רק מחוץ לפרוטוקולים, "אני מצטער" אומרים שופטים רבים. 'אני מוסמך לדון רק בשאלה אם הייתה הפרה או לא'. פלא שעד עכשיו לא נמצא אפילו שופט אחד בסדום שיתבטא בפומבי או בפרוטוקול נגד הנורמה המושחתת והמפחידה הזו. הרי כך בדיוק עוקפים את החוק ואת בית המשפט. ממש כמו ברוסיה הקומוניסטית".

אירוע זה מצטרף לשיחה נוספת שקיבל תושב יישוב הדעת לפני מספר ימים מאיש שב"כ בשם "חיים", בה איים איש השב"כ ש"יעיף אותו מהאזור": "אל תנסה אותי, אתה תסבול מזה, אני יעיף אותך מהאזור, אתה תפסיד מזה.. אתה תחטוף".

עדי קידר, עו"ד מהארגון מסר בעקבות האירוע: "מדובר בהתנהגות עבריינית ואלימה, חסרת תקדים, מפי איש ציבור כלפי אזרח שלא ביצע כל עבירה. תוגש תלונה חמורה בהמשך ונדרוש למצות עמו את הדין בחומרה".

https://www.dropbox.com/s/pvzrwap732p09zc/WhatsApp%20Audio%202018-01-16%20at%2014.13.13.aac?dl

Call Now Button