המשטרה מודה: הלינץ' בבית אורות – לאומני

בעקבות דרישת ארגון חוננו ופרסום ציבורי, אישרה אתמול המשטרה כי פצוע הלינץ' בבית אורות יוכר כנפגע פעולות איבה. תחילה טענה המשטרה כי מדובר ב"קטטה"

האישור התקבל אתמול (א') אצל עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו, המייצג את הצעיר שנדקר, כנפגע עבירה.

האירוע התרחש בליל שבת, לפני כחודש, כאשר קבוצת מתפללים שמנתה שמונה צעירים יהודים צעדו מבית החושן, אל ישיבת בית אורות. הצעירים נתקלו בדרכם במארב מתוכנן שמנה כמאה ערבים אשר תקפו אותם באמצעות אבנים, מוטות, סכינים ובקבוקי תבערה.

אחד הצעירים הוכה בחפץ קהה ואילו צעיר נוסף נדקר בגבו ופונה לבית החולים במצב בינוני. בבית החולים התברר כי הסכין חדרה לריאה והצעיר אושפז זמן ממושך לצורך טיפולים רפואיים. המשטרה מיהרה להוציא הודעה לתקשורת לפיה מדובר בקטטה הדדית בין צעירים יהודים לערבים.

מאבק ציבורי בו פתחו הנפגעים, יחד עם דרישה משפטית של ארגון חוננו המטפל במקרה, הביאו להודאת המשטרה ואישור נפגעי פעולות האיבה שנמסר אתמול לצעיר שנפצע.

"שוב הוכח לאחר מאבק וסיוע משפטי, כי אירוע אשר לטענת המשטרה היה פלילי, הינו אירוע לאומני." מסר עו"ד חור אוריאל ניזרי אשר ייצג את המותקפים בבית אורות מטעם ארגון 'חוננו', "לקוחותי אשר סבלו מפגיעות חמורות קיבלו רק אתמול את ההכרה כנפגעי פעולת איבה. אנו עדים לתופעה עצובה, בה הכרה בנפגע פעולת איבה לא נעשית באופן אוטומטי אלא רק לאחר מאבק. כך אירע במקרי הרצח של הרב טלבי, אשר ויונתן פלמר, שלי דדון, נתנאל עראמי הי"ד, בפיגוע הדריסה של החיילים באל ערוב ובימים אלו בפרשת רצח אבי בן ציון הי"ד בצומת מגדלים. אנו קוראים לרשויות לעצור מגמה מדאיגה זו ולחדול מטיוח של רצח יהודים"

11 5 4

Call Now Button