לאחר מאבק משפטי: יהודי אמריקאי שנעצר בהר הבית יוכל לקבל אזרחות

12.02.17

סיפורים מקוממים לא מעטים טופלו בשנים האחרונות בידי הארגון, אולם נדמה כי השיאים נשברים בכל פעם מחדש. כזה הוא סיפורו של תושב ירושלים, יהודי חרדי אמריקאי שנשוי לאזרחית ישראל וביקש לקבל אזרחות מכח חוק השבות, אולם נתקל בהתנגדות של משרד הפנים משום שנעצר בעבר בהר הבית, מעצר בגינו הוא תובע את המשטרה.

א' נעצר לפני כשנתיים כשעלה להר הבית, וזאת בחשד להפרעה לשוטר והפרת הסדר הציבורי בהר הבית, לאחר שנשים מוסלמיות ואנשי וואקף צעקו על קבוצת היהודים, אשר חלקם דרשו מהשוטרים לעצור את המוסלמים, ונעצרו בעצמם. א' נלקח לבית המשפט שם יוצג בידי עו"ד מהארגון ובית המשפט קבע כי הוא נעצר ללא סיבה מוצדקת ושחרר אותו ללא כל תנאי.

עו"ד מנשה יאדו מהארגון אף הגיש בשמו תביעה אזרחית בגין מעצר וחיפוש לא חוקי, תביעה שבימים אלו מתנהלת בבית משפט השלום בירושלים.

אולם למרות זאת, לאחר שהגיש לאחרונה בקשה לקבלת אזרחות במשרד הפנים נאמר לו כי בשל המעצר והתיק המדובר הוא לא יוכל לקבל אזרחות. בנוסף לעצירת הליך העלייה, עצר משרד הפנים גם את מתן אשרות השהייה של א', מה שגרר את הפסקת הזכויות הסוציאליות שלו בביטוח הלאומי, בהנחה מארנונה, בקבלת מלגת לימודים ועוד.

בעקבות הדברים פנה עו"ד מנשה יאדו בפנייה דחופה למשרד הפנים בה דרש להפוך את ההחלטה אשר איננה הגיונית ואיננה חוקתית. במקביל פעל עו"ד רחביה פילץ לסגור את התיק הפלילי שקיים כנגד א', והמשטרה אכן הודיעה על סגירת התיק.

בימים האחרונים עודכן עו"ד יאדו כי משרד הפנים חזר בו, השיב את הויזה לא' ואף יאשר בקרוב את השלמת קבלת האזרחות הישראלית.

"מדובר במקרה קפקאי, בו עולה חדש שקבע מקומו בישראל נעצר מעצר שווא, וכך קובע גם בית המשפט, אולם כתוצאה מכך משרד הפנים שולל את אשרת השהייה שלו ומונע ממנו לקבל אזרחות מכח חוק השבות וזכויות סוציאליות", אומר עו"ד יאדו. "אנו שמחים שבשיתוף פעולה של מספר גורמים הצלחנו להסיר את החרפה הזו מעל סדר היום, ומרשי יוכל לקבל אזרחות ככל יהודי השב לארצו ולמולדתו".

צילום: פלאש 90.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button