ניסיון לכפיה חילונית? תביעה כנגד בית דפוס שסרב להדפיס חומרים הפוגעים באמונתו

20.04.17

סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון הגישו תביעה אזרחית לבימ"ש השלום בבאר שבע כנגד בית דפוס בעיר. הסטודנטים, חברים בתא הגאה באוניברסיטה, תובעים את בית הדפוס על סכום עתק של 100,000 ₪, וזאת לטענתם על רקע אפלייתם בעקבות נטייתם המינית.

הארוע נשוא התביעה התרחש לפני מספר חודשים, בעת שנשלחה לבית הדפוס במייל בקשה להצעת מחיר עבור הדפסת חומרי פרסום של התא הגאה. בתגובה לבקשה השיב בית הדפוס לפונים מייל בו הזהיר שלא לשלוח לבית הדפוס חומרי תועבה "איננו עוסקים בחומרי תועבה, יהודים אנחנו" . לאחר מייל זה לא התקיימה כל פניה ישירה חוזרת מצד הסטודנטים, אלא באמצעות עו"ד שהתגלגלה לתדהמת בעל בית הדפוס לתביעה משפטית.

"אני ועובדי שומרי תורה ומצוות, וככאלה איננו מבצעים עבודות אשר נוגדות את התורה, ואשר פוגעות בערכנו ובאורח חיינו, אנו רואים זאת כחלק מהזכות שלנו לחופש דת ולחופש העיסוק, כמו זכויות כלל האזרחים במדינה" סיפר יוסי מבעלי בית הדפוס, "אני מחויב הן כלפי אמונתי הדתית והן כלפי עובדי שלא להכניס לבית הדפוס חומרים אשר פוגעים בנו ובאמונתנו. אנו מכבדים כל אדם, ומצפים כי יכבדו את אמונתנו ולא יכפו עלינו דברים אשר נוגדים את אמונתנו."

יוסי הוסיף "מצער אותי שישנם אנשים אשר מנסים בכוח לכפות עלי לבצע דברים כנגד ערכי, וזאת מבלי לדבר כלל. לא דיברו איתנו מילה, ישר רצו לעורכי דין ולבית המשפט. לצערי יש כאן ממש ניסיון של כפיה חילונית".

עו"ד מנשה יאדו מהארגון המסייע לבעלי בית הדפוס מסר מתגובה "לא ניתן להחיל על המגזר הפרטי נורמות ציבוריות באופן שיכתיב לאנשים פרטיים חובת פעולה בניגוד לצו מצפונם, אמונתם או דתם. מדובר בתביעה שמוגשת באיצטלה ליבראלית אולם בפועל מפעילה איום על אדם לפעול עבור ארגון שנותן מעטפת לפעילות אסורה על פי ערכיו וערכי התורה. אני מאמין ומקווה כי ביהמ"ש ידחה את התביעה".

בתמונה: צעירי מרץ המזדהים עם הקהילה שאינם בוחלים בפרובוקציות…
קרדיט תמונה: צילום מסך מתוך פייסבוק.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button