עולם הפוך: בית המשפט הקל עם התוקף הערבי והחמיר עם המותקף היהודי…

29.12.16

שופטת בית משפט השלום בירושלים מיקה בנקי הטילה תנאי הרחקה מקלים על איש וואקף מוסלמי שבעט בצלעותיו של יהודי שהשתחווה בהר הבית, אך החמיר עם המותקף וחברו שנעצר לאחר שהתפתחה במקום מהומה.

האירוע התרחש אתמול (ד') בשעות הבוקר כאשר השניים עלו להר הבית עם קבוצה מחבריהם לישיבה. סמוך ליציאה מההר השתחווה אחד העולים, ועל פי המשטרה, בתגובה תקף אותו איש וואקף מוסלמי בבעיטה וקרא לעברו "זה שטח שלנו". בעקבות התקיפה התפתחה במקום מהומה, במהלכה נעצר יהודי נוסף בחשד שתקף איש וואקף, ואף פגע בטעות בשוטר.

הבוקר הובאו שלושת העצורים לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להרחיק את שלושתם למשך 180 יום מהר הבית.

אולם אם המשטרה החליטה שאין הבדל בין מי שהשתחווה בלבד לתוקף, הרי שהשופטת מיקה בנקי שדנה בבקשות המשטרה החליטה דווקא להקל עם התוקף הערבי ולהחמיר עם המותקף היהודי.

השופטת קבעה כי איש הוואקף התוקף יורחק ל-15 יום מהר הבית ומבואותיו, בעוד ששני היהודים יורחקו ל-60 יום.

"החלטת בית המשפט, אומר עו"ד זאב וולף שייצג את השניים מטעם הארגון, שעליה אני חולק בתוקף ותוצאתה הינה חסד עם התוקפן תוך החמרה עם המותקפים, תתקבל כמסר מעודד אלימות מצד אנשי וואקף כנגד המבקרים היהודים. שכן, בכך ניתנת גושפנקא להתנהגותם כבעלי הבית במקום, ולהצגת היהודים כפרובוקטורים, בעוד שבפועל אנשי הוואקף המוסלמים בהר הבית מבצעים פרובוקציות אלימות חדשות לבקרים, ואילו על היהודים נאסר אפילו להתפלל, או לעשות תנועות תפילה במקום הקדוש להם ביותר, אנו נערער על ההחלטה".

בוידאו: יהודים מותקפים באכזריות בהר הבית.

צילום תמונה ממוזערת: Zack wajsgras/flash 90.

Call Now Button