שוב: הופעלו מסתערבים נגד מתיישבים יהודים

כתב האישום שהוגש הבוקר כנגד ארבעת תושבי המאחז גאולת ציון בחשד שיידו אבנים לעבר ערבים ושוטרים שהגיעו לאזור המאחז, חושף כי שוב המשטרה הפעילה מסתערבים כנגד מתיישבים יהודים למרות הבטחות השר לבטחון פנים, וביקורת של בתי המשפט על שיטת הפעולה בעבר.

מכתב האישום עולה כי שני ערבים ושני שוטרים בני מיעוטים לבושי אזרחי, הגיעו לשטח חקלאי באזור המאחז גאולת ציון, כאשר כעבור זמן מה ירדו למקום חמישה יהודים שיידו לעברם אבנים ודרשו שיעזבו את המקום. בשלב זה יצאו כוחות משטרה נוספים מהמארב ועצרו ארבעה מהצעירים היהודים.

נזכיר כי בעבר, בהכרעת דין שניתנה בעניין תושבים מאזור סוסיא שנעצרו בנסיבות דומות לאחר שבמחוז ש"י הפעילו מסתערבים שהתקרבו לישוב, קבעה השופטת חגית מאק קלמנוביץ כי הדבר מסכן את כלל המעורבים באירוע בצורה חמורה.

"לא ניתן שלא לתהות על כך שתכנון המבצע העמיד בסכנה ממשית את שלומם ואף את חייהם של השוטרים. כל תקלה קלה, התפתחות לא מתוכננת אי הבנה בין המעורבים שהיתה גורמת להסלמה, והימצאות נשק חם בידי התוקפים, עלולה היתה להעמיד בסכנה של ממש את שלומם של השוטרים ושל כל המעורבים…", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

עו"ד משה פולסקי מהארגון המלווה את העצורים אומר בתגובה: "שוב אנו רואים פרובוקציה יזומה ומסוכנת של המשטרה שמבקשת לייצר אירועים במטרה לעצור תושבים ולהרחיקם מהאזור לאחר שבתי המשפט קבעו כי אין איסור לשהות בשטח המאחז גאולת ציון.
למרות שהפעלת מסתערבים כנגד מתיישבים זכתה לביקורת חריפה מבתי המשפט בעבר, ממשיכה המשטרה עם השיטה תוך סיכון חיי כלל המעורבים באירוע. אינני רוצה אף לחשוב מה היה עלול לקרות אילו במהלך האירוע היו מגיעים אנשי בטחון אזרחי או תושבים חמושים שלא עודכנו על פעילות הכוחות, ומזהים ערבים-שוטרים חמושים הרודפים אחרי מתיישבים".

עו"ד סיניה מוזס חריזי המייצגת את העצורים מטעם הארגון מסרה בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו ושחרר שלושה מהעצורים".

בתמונה: מסתערבים עוצרים ערבי שהשתתף בהפרות סדר.

צילום:Noam Moskowitz /Flash90

Noam Moskowitz /Flash90

 

Call Now Button