אובססיית תג מחיר – בני 13 ללילה במעצר

05.05.14

נערים ונערות בני 13 ו- 14 נשארו לילה במעצר למרות שבכוונת המשטרה היה לשחררם בבוקר, דבר שהיה ביכולתם לעשות כבר אמש בתחנת המשטרה. עו"ד ורצברגר מטעם ארגון חוננו "אובססית תג מחיר דוחה כל הגיון בריא וכל דין"

בבימ"ש השלום בירושלים התקיימו  הבוקר (ב') דיונים בעניינם של נערים ונערות שהצעירים בניהם כבני 13 והמבוגרת שבהם כבת 17. הקטינים נעצרו בשני אירועים שונים.

קבוצת הבנות, שלוש במספר, קטינות כבנות 14 ו-17, תושבות השומרון, נעצרו אתמול (א') בשעות אחה"צ במתחם קבר דוד בעיר העתיקה בירושלים. הבנות נחשדו כי ירקו לעבר קבוצת כמרים נוצרים אשר עברה במקום. במהלך מעצרם נמצא בתיקם דגל ישראל עם הכיתוב "תג מחיר".

קבוצת הבנים, גם הם קטינים, שהצעיר בניהם כבן 13, נעצרו אתמול ע"י ימ"ר י"ם, בחשד שריססו כתובת גרפיטי – "תג מחיר" ו"כהנא צדק" – באתר בניה ביישוב טלזסטון. בארגון חננו מדווחים כי בניגוד לחוק הנוער, מנעה המשטרה מהורי הקטינים להיות נוכחים בחקירה.

אולם על אף שבכוונת המשטרה היה לבקש את שחרורם בתנאים של כל הקטינים, הורו קציני משטרה על כליאתם למשך הלילה בבית מעצר ורק בשעות הבוקר הובאו העצורים לדיון.

הקטינים מטלזסטון שוחררו למעצר בית של שלושה ימים והפקדה כספית נמוכה, על אף דרישת המשטרה למעצר בית למשך שבוע. הנערות שוחררו בתנאי הרחקה מהר ציון עד לאחר ביקורו של האפיפיור בהר ציון בעוד כשלושה שבועות. את הבנות ייצגה עוה"ד מוריה ששון מטעם ארגון חוננו.

בתגובה לשחרור מסר עו"ד נפתלי ורצברגר אשר ייצג את הנערים  מטעם ארגון חוננו " האובססיה של 'תג מחיר' הופכת ילדים כבני 13 לפושעים אשר מוכנסים לילה למעצר. הנזק לטווח הארוך של לילה כזה ילווה אותם לכל חייהם. גם המשטרה, גם הפרקליטות וגם בתי המשפט, בגלל הלאום של תג מחיר, במקום לעסוק בלכידת פושעים ועבריינות של ממש מתעסקים בגני ילדים וסיסמאות על קירות. לצערי ראינו הבוקר בדיון את השופטת דנה כהן-לקח אשר הקדישה דקות ארוכות למסר להורי הילדים וקראה לחנך את הילדים למסרים הומניסטים. עם כל הכבוד זהו לא תפקידו של בית המשפט. לצערי אובססיית תג מחיר דוחה כל הגיון בריא וכל דין וחבל על כך".

 

 

 

Call Now Button