ביהמ"ש העליון: מאיר אטינגר לא יצא לברית של בנו הבכור

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון דחה לפני זמן קצר את עתירת ארגון חוננו לאפשר לעצור המנהלי מאיר אטינגר לצאת לברית המילה של בנו שתיערך בשעות הקרובות.

השופטים סולברג, פוגלמן וחיות אמרו כי נשקפת מאטינגר מסוכנות והסכימו רק להצעת שב"ס כי ניתן לערוך את ברית המילה בתוככי הכלא בהשתתפות 15 איש שיאושרו בידי שב"ס ויעברו בדיקות של סוהרים בכניסה למתקן. בני משפחתו של אטינגר הודיעו כבר אתמול (א') כי לא יסכימו להשפלה שכזו, מה גם ש-15 איש אינו מספר שיכלול ולו את בני המשפחה המצומצמת.

לאחר ששמע את עמדת השופטים, אחד מאחיו של אטינגר התפרץ לעבר השופטים וקרא: "אתם מנסים לחנך מחדש, בולשביקים!". מאבטחי בית המשפט הוציאו אותו מהמתחם.

עו"ד אריאל עטרי שייצג את אטינגר בדיון היום מסר בתגובה: "זכותו של אדם היא שבנו לא יפתח את חייו בין כתלי הכלא. טענת שב"ס בבית המשפט שאין די זמן להיערך לוגיסטית לברית היום – שערורייתית, לאור העובדה שלפני שמונה ימים פנינו בבקשה לקיום ברית היום. המציאות בה עציר מנהלי, נגדו אין ראיות מרשיעות, אינו יכול לצאת לברית של בנו, במקום בו אילו היה מורשע ברצח היה יכול לצאת – צריכה לקומם כל אזרח שומר חוק".

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד אומר בתגובה: "כל החומר הסודי הזה הוא הצגה ושקרים. רק לפני כ 3 חודשים שוחרר העצור המנהלי מרדכי מאייר כשהשב"כ מודה שהוא ישב לחינם במשך 5 חודשים על סמך "חומר סודי ומסוכנות". למה על כך איש אינו נותן את הדין? ישנם אינספור מעצרי שב"כ ו"חומרים סודיים" שמסתיימים בלא כלום וזה לא מפריע לשב"כ ולממונים עליו להמשיך להשתולל באלימות בלתי מרוסנת מול יהודים. למה? רק כי הם נראים וחושבים שונה מהם. באמצעות אותן הצגות ושקרים מבססים כעת מצב בו במדינת ישראל מונעים מאב את המצווה הכל כך בסיסית וחשובה למול את בנו. ללאחר כל זה איך אפשר להתפלא שאנשים לא נותנים בהם אמון".

משפחת אטינגר הודיע כי היא מזמינה את הציבור הרחב להשתתף באירוע ברית המילה, ואישי ציבור ורבנים כבר הודיעו כי ישתתפו בברית המילה בכדי לשמוח עם המשפחה ולמחות על האיסור על האב להשתתף בברית עם בנו.

ברית המילה תיערך באולם "קהל חסידים", רחוב השל"ה 11 בירושלים בשעה 14:00.

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים. בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

בתמונה: שופטי ההרכב בדיון.
צילום: יונתן סינדל- פלש 90.

יונתן סינדל- פלאש 90

Call Now Button