בלשים עיכבו מורחקים מנהליים שאספו מודעות מבית דפוס

10.03.16

בלשי משטרה מימ"ר! ש"י עיכבו הבוקר (ד') שני מורחקים מנהליים דקות ספורות לאחר שהוציאו מדפוס בירושלים מודעות ופלאיירים אודות הפגנה מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ברמת גן.

במשטרה החליטו ככל הנראה לבחון את המודעות מקרוב, ושלחו את בלשי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י שיעכבו את הצעירים ביציאתם מבית הדפוס. השניים יצאו מבית הדפוס ופתחו בנסיעה, אך כעבור מרחק קצר כרזו להם בלשי המשטרה לעצור בצד הדרך ועיכבו אותם. הבלשים בחנו את המודעה ולאחר שיחות טלפון שערכו וזמן מה בו עיכבו את השניים, שחררו אותם והחזירו להם את המודעות.

לא יתכן שבמדינה המגדירה עצמה דמוקרטית בלשי משטרה יעכבו אנשים בגין הדפסת מודעות, וזאת מבלי שהם יודעים מה כתוב בהן, נראה כי יש כאן התנכלות מכוונת של המשטרה כלפי אותם צעירים וניסיונות להשתקת מחאתם בגין הוצאת הצווים המנהליים ללא ראיות ומשפט.

בשבוע שעבר עוכב לתחנת המשטרה מורחק מנהלי שהגיע לרחוב בו מתגורר נומה, לדבריו בכדי לבחון את המקום לצורך בקשה לאישור הפגנה מול ביתו. עו"ד רחביה פילץ מהארגון הגיש תלונה למח"ש בגין העיכוב וחיפוש בלתי חוקי שנערך על גופו של המורחק בידי שוטרים.

נציין כי לא מדובר בפעם הראשונה בה מעכבים בלשי משטרה פעילים כאשר הם לוקחים חומרי הסברה מדפוס, על אף שבחומרים אין כל בעיה חוקית.

בוידאו: החיפוש שבוצע ליד ביתו של אלוף הפיקוד כנגד הפעיל שמארגן את ההפגנה.

Call Now Button