המשטרה תפצה קטין מגוש עציון שהובל אזוק בבית המשפט

05.03.17

הצלחה משפטית נוספת למחלקה האזרחית של הארגון. בית משפט השלום בירושלים קבע כי המשטרה תפצה בסכום של 2,800 ₪ קטין מגוש עציון שהובל בבית המשפט כשהוא אזוק, וזאת בניגוד לנוהל האוסר כבילה שלא לצורך במקום ציבורי.

את התביעה הגיש עו"ד מנשה יאדו מהארגון לאחר שהקטין צולם כשהוא מובל בבית משפט השלום בעיר כשהוא אזוק בידיו וברגליו בניגוד לנהלים. במהלך הדיונים בנוגע לתביעה הודו נציגי המשטרה כי הנוהל קובע כי קטין יאזק רק במידה וישנו חשש לבריחה או סיבה מיוחדת אחרת, וכי במקרה כזה חובה על השוטרים למלא דו"ח שמציין את הסיבה לאיזוק.

במקרה זה לא מולא דו"ח, ובלשי המפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י אזקו את הקטין ללא סיבה. תחילה טענו נציגי המשטרה כי הקטין כלל לא נאזק, אולם תמונה שצילם נציג הארגון שליווה את הקטין ומשפחתו בבית המשפט הוכיחה אחרת. וכאמור קבע הרשם הבכיר אופיר יחזקאל מבית משפט השלום בירושלים כי המשטרה תפצה את הקטין בסכום של 2,800 ₪.

נציין כי בטיפולנו מספר מקרים דומים שחלקם כבר מתנהלים בתביעות בבתי המשפט, וכי נראה שמדובר בתופעה רווחת של שוטרים שעוברים על הנהלים ובכך פוגעים בעצורים שוב ושוב.

עו"ד מנשה יאדו מסר בתגובה: "מדובר בהליך אחד מיני רבים שנוהל כדי להזכיר למשטרת ישראל כי גם למתיישבים ופעילי ימין יש זכויות וצביון אנושי ואזרחי עליו יש לשמור. הפער בין הנורמות הכתובות בחוקים ובנהלים, לבין היחס שמקבלים העצורים מהשוטרים בשטח הוא פער של שמיים וארץ. אין לי ספק שפסק הדין הזה יועיל לתיקון המצב והפחתת העוולות שמבוצעות בידי אנשי החוק".

בתמונה: הקטין האזוק בבית המשפט.
צילום: ארגון חוננו.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button