העציר המנהלי מאיר אטינגר, השובת רעב במחאה על כליאתו, איבד את הכרתו בתאו בכלא אשל ונזקק לטיפול רפואי

אטינגר שובת רעב מאז יום שני בשבוע שעבר, במחאה על תנאי כליאתו הקשים על פי חתימתו של שר הבטחון משה יעלון, ללא שהוצגו כנגדו אף ראיות. אטינגר כלוא על פי הצו המנהלי כבר קרוב לשישה חודשים.

בתחילת השבוע הצטרף אביתר סלונים, הכלוא גם הוא בצו מנהלי בכלא אשל בדרום, לשביתת הרעב בה נוקט אטינגר, במחאה על תנאי מעצרם. לפני כשלושה שבועות, הודיעו בשירות הבטחון הכללי כי המידע עליו הסתמכו בהוצאת הצו המנהלי כנגד מרדכי בן גדליה (מאייר) שנעצר עם אטינגר וסלונים, היה מוטעה ובשל כך בוטל הצו המנהלי עליו חתם שר הבטחון והוא שוחרר.

עו"ד סימה כוכב אשר מיצגת את אטינגר מטעם הארגון מול שב"ס מסרה בתגובה "מר אטינגר חש ברע ביומיים האחרונים ונודע כי אף איבד הכרתו מספר פעמים. אטינגר כלוא בתנאים לא הגיוניים בבידוד, ללא אפשרות להתקשר וללא כל אמצעי חימום בימי הכפור האחרונים. חשוב לזכור כי מעצרו של אטינגר בא בעקבות אירועי דומא. עיננו הרואות לאור גל המעצרים האחרון כי למר אטינגר לא היו יד ורגל בעניין זה ועדיין הוא טרם שוחרר ממעצרו. בל נשכח כי אטינגר עצור וזאת ללא כל חשדות לפלילים וללא כל ראייה הקושרת אותו לארועים כלשהם. אנו חוזרים ושבים כי מדובר באמצעי דרסטי בו נשללת חירותו של אדם באופן פסול".

בתמונה: אטינגר בדיון בבית המשפט.
צילום: Basel Awidat/Flash90.

Basel Awidat/Flash90

Call Now Button