כך הפכו תושבי בית אל המותקפים למתקיפים

13.02.14

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לשחרר מיידית ארבעה נערים מבית אל שנעצרו בחשד לזריקת אבנים

בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות השופט משה דרורי הורה אמש (ה) למשטרת ישראל לשחרר מיידית ארבעה נערים שנעצרו אתמול בחשד ליידוי אבנים בבית אל. בעקבות הערר שהוגש על ידי ארגון חוננו באמצעות עו"ד איתמר בן גביר. בפסיקתו מותח השופט משה דרורי ביקורת חריפה על מהלך ביצוע במעצר בביתם של החשודים ואל אופן התנהגותה של המשטרה בכלל.

יצוין, כי זה תקופה ארוכה שתושבי בית אל והאזור מתלוננים על יידויי אבנים מצד הפלשתינים בדרכים המובילות לבית אל והאזור, ופעמים רבות מתקרבים לגדר היישוב ומיידים אבנים לתוכו. תלונות אלו אינם זוכות למענה ולטיפול מצד המשטרה. אך אתמול (ה) בחרה המשטרה לעצור דווקא ארבעה נערים יהודיים בחשד שיידו אבנים על ערבים שמתגוררים באזור.

המעצר התמוהה שבוצע תוך עבירה על חוקי יסוד ובפריצה לבתיהם של הנערים עורר גלים וזעם רב ביישוב בית אל. תושבי היישוב מתלוננים כי במקום לטפל ביידויי האבנים בהם נתקלים התושבים היהודיים מידי יום בוחרת המשטרה להיטפל לנערים יהודים ולטפל בתלונות שווא של הערבים.

מעצר זה מגיע יממה לאחר מעצר נוסף של נער אחר מבית אל שנעצר בגין אותם מעשים וגם אותו הורה בית המשפט המחוזי לשחרר מיידית. הנער יוצג על ידי עו"ד דוד הלוי מטעם ארגון חוננו.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו: יש להצטער שמשטרת מחוז ש"י מתנהגת כאחוזת תזזית בכל הקשור למעצרים של פעילי ימין. אולם יש להצטער עוד יותר שאותה משטרה מודה בדיון שהקימה מחלק שלם לפשיעה לאומנית, תגברה אותו בעשרות שוטרים, תקצבה אותו בתקציב מנופח על חשבון משלם המיסים הישראלי והיא מודה בפה מלא שמדובר במחלק שעוצר יהודיים בלבד. אם זו לא גזענות, אינני יודע גזענות מה היא"

משה דרורי

Call Now Button