מדוע נסגר התיק נגד צלם 'בצלם' ואריק אשרמן מנהל ארגון 'רבנים לזכויות אדם'?

14.03.17

המחלקה האזרחית בארגון פנתה בימים האחרונים למשטרה ולפרקליטות הצבאית בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה שנסגר בעניינם של ערבי צלם בצלם ואיש השמאל הקיצוני אריק אשרמן, אשר נחשדו בתקיפה של תושב שילה.

האירוע התרחש כאשר קבוצת ערבים מהכפר קריות הגיעו לעבד חלקת אדמה הסמוכה לשילה, יחד עם פעילי שמאל קיצוני מארגון "רבנים למען זכויות אדם", ובראשם אשרמן.

למקום הגיעו שניים מתושבי שילה המעבדים את החלקה קרוב ל-25 שנה. הם הזמינו את רבש"ץ הישוב, כוחות צבא ומשטרה, וזאת בכדי שיסלקו את הפולשים הערבים, אשר מצדם טענו כי מדובר באדמות השייכות לערבים מהכפר קריות, וכי הם קיבלו אישור ממועצת הכפר לעבד את הקרקע.

בשלב זה התקרבו אליו אשרמן וערבי נוסף, פעיל מוכר במאבק ערביי קריות כנגד הישובים היהודים וכוחות צה"ל באזור, שאף אחז במצלמה של ארגון בצלם. לפי התלונה של התושב, ועדות חייל שנכח במקום, צלם בצלם הצמיד את מצלמתו לפניו של התושב המבוגר, ובשלב מסוים אף הטיח מכה חזקה ברקתו באמצעות המצלמה ומרפקו.

כתוצאה מהמכה איבד התושב את הכרתו ונפל לארץ. הוא הובהל באמבולנס למרכז הרפואי שערי צדק ושוחרר כעבור מספר שעות לביתו לאחר שקיבל טיפול רפואי.

התוקף נעצר והודה כי פגע באמצעות מרפקו בתושב, אך טען כי עשה זאת בטעות, ואף טען כי התושב ניסה לחטוף את מצלמתו. למרות הודאתו ועדויות התושבים והחייל שראה את התקיפה, בית המשפט הצבאי הורה על שחרורו בטענה שהתקיפה לא מקימה מסוכנות. אשרמן, שנגדו נטען כי בעט ברגליו של התושב, נחקר במשטרה ושוחרר גם הוא. בין עדותו לבין עדות התוקף הערבי נמצאו סתירות, אולם למרות כל זאת החליטו במשטרה ובפרקליטות הצבאית לסגור את התיק מחוסר ראיות. התיק נסגר לאחר כשלוש שנים, אולם המתלונן לא קיבל כל הודעה על כך, וזאת בניגוד לחוק נפגעי עבירה.

עו"ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית בארגון מסר בתגובה: "היינו מצפים שבזמן שכל יריקה של יהודי מטופלת בנחישות ביחידה מיוחדת של המשטרה, ערבי שמודה בתקיפה חמורה וקיימות ראיות נגדו, אינו מועמד לדין ואף ממשיך בשנים האחרונות להיות שותף לפרובוקציות ועימותים באזור מול התושבים היהודים וכוחות צה"ל, ופעיל שמאל קיצוני שעמד מאחורי האירוע ואפשר לומר שכמעט ויצר את התקיפה לכאורה, אינו מטופל משפטית".

צילום: נתי שוחט-פלאש 90.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button