צפו: תביעה ראשונה נגד שוטרים על אלימות בעמונה

15.03.17

תביעה ראשונה בגין אלימות שוטרים בפינוי עמונה שהתרחש לפני כחודש. קטין תובע את המשטרה באמצעות המחלקה האזרחית בארגון.

על פי התביעה שהוגשה בתחילת השבוע לבית משפט השלום בירושלים, בעת שפינו שוטרים את הקטין מאחד הבתים בעמונה, היכו אותו השוטרים עד שהופל על הארץ בתשישות כוחות. או אז גררו אותו השוטרים מחוץ למבנה, ובזמן ששני שוטרים מחזיקים ברגליו, ופלג גופו העליון על הקרקע והוא אינו מתנגד, הגיע שוטר שדרך בחוזקה על פניו. האירוע צולם ותועד, ובמקביל הוגשה תלונה גם למחלקה לחקירות שוטרים.

על פי התביעה, חובש שהבחין בקטין החבול ביקש להעניק לו סיוע רפואי, והקטין ביקש ממנו עזרה לאור החבלה בפניו וחוסר תחושה בידיו כתוצאה מאלימות השוטרים, אך השוטרים מנעו זאת ממנו. בהמשך קיבל הקטין טיפול רפואי ראשוני באמבולנס שהוצב ליד נקודת כינוס האוטובוסים בעמונה, ולאחר שפונה באמבולנס מהישוב הגיע למרפאת טרם שם טופל.

הקטין דורש מהמשטרה פיצוי על סך 25,000 ₪ בגין האלימות שהופעלה נגדו. " האקט קשה, מכוער פוגע משפיל ומיותר", נכתב תביעה. "לתובע נגרמו חבלות רבות בגופו, בניהן חבלה בלסת ימין אשר מגבילה את תנועת הלסת שלו, חתך בכף ידו הימנית, חבלות ושפשופים בגב וחבלות בשוק ימין".

מדובר באירוע מובהק של אלימות שוטרים, ובנסיבות מחמירות כאשר היא מופעלת באופן משולל רסן כלפי קטין נעדר עבר פלילי וחסר יכולת להתגונן. אלימות שוטרים הינה תקיפה לכל דבר ועניין, ואין הנחות ואולי יש אף להחמיר עם אלימות שמבוצעת על ידי שוטרים בלא שיש הצדקה עניינית כפי שאירע במקרה זה. האלימות מכאיבה, משפילה ופוגעת קשות בביטחון האישי של האזרח ובאמון של האזרח ברשות ובממסד. אלימות כזאת כלפי קטין שנמצא בשלב ההתבגרות, בשלב של עיצוב אישיותו, פוגעת הרבה מעבר לפגיעה הפזית החמורה ועלולה ללוות את התובע לאורך כל חייו.

בוידאו: האירוע המזעזע.

צילום תמונה ממוזערת:קובי גדעון- פלאש90

Call Now Button