תלונה : קטין הופשט בתחנת המשטרה שלא לצורך

10.05.17

תלונה חומרה הוגשה למפקד מחוז ירושלים באמצעות קצין התלונות במחוז, כנגד שוטרים אשר הפשיטו קטין כבן 14 בתחנת המשטרה שלא לצורך.

על פי התלונה ביום י"ג ניסן, ערב חג הפסח, בשעה 5.30 בבוקר הגיעו שוטרים עם צו מעצר לבית הוריו של הקטין במרכז הארץ. המדובר היה במעצר מנע בעקבות כך שבמשטרה חששו שבכוונת הקטין להקריב למחרת קורבן פסח בירושלים. השוטרים העירו את הקטין משנתו הניחו על ידיו אזיקים והובילו אותו לעבר מגרש הרוסים בירושלים.

בתחנה נאמר בתלונה, השוטרים אפשרו לקטין להתפלל שחרית כשהוא אזוק ולאחר מכן ביצעו בו חיפוש בהפשטה ללא כל סיבה נראית לעין, "שוטר בלבוש אזרחי בשם לירן אסבג הורה למתלונן להתפשט המתלונן התפשט לפי הוראת השוטר ונשאר לבוש בבוקסר בלבד. השוטר דרש מהמתלונן להוריד גם את הבוקסר והמתלונן סירב לכך. השוטר ביצע את החיפוש במתלונן לעיני עוד שני שוטרי מג"ב שנכחו במקום גם זה ללא צורך." כותב עו"ד מנשה יאדו מהארגון בתלונה.

"כאמור מדובר כאן במעצר מנע על רקע אידאולוגי בלבד בלא אלימות. המתלונן נלקח מביתו בשעת השינה. במקרה דנן אין כל סיבה וחשש סביר או אפילו חשש לא סביר לערוך על המתלונן חיפוש בעירום. במספר פסקי דין של בתי המשפט נקבע כי אין לבצע חיפוש בהפשטה אף בהפשטה ברמת בוקסר במקום שאין חשד סביר שהחשוד מחביא תחת בגדיו חפצים" המשיך יאדו.

בנוסף הלין עו"ד יאדו על איזוקו של הקטין במקום ציבורי וזאת בניגוד לחוק "איזוק מרשי והובלתו רשות הרבים יש בה כדי לפגוע במתלונן בדגש על כך שהוא קטין. דבר זה נוגד את הוראות. חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו- 1996 סעיף 10ב המורה להימנע מאיזוק קטין במקום שיש חלופה לכך. איזוק קטין במקום ציבורי נוגד גם את פקודת מטא"ר 12.03.09 סמכות שוטר לכבול עציר במקום ציבורי", כתב.

בתגובה לתלונה מסר עו"ד יאדו "משטרת ישראל מפרה את הנחיית היועמ"ש לממשלה משנת 2011 להסדיר בנהלים ברורים את הקריטריונים לביצוע הפשטות. מדובר במחדל מתמשך שראשיתו בפיקוד הגבוה של המשטרה ואחריתו באלפי הפשטות שבוצעו בשנים האחרונות בלא קריטריונים ברורים"

צילום:אביר סולטן- פלאש 90

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button