המשטרה תפצה קטין בסכום של 6,500 ₪, בגין מעצר שווא ואיזוק ידיים ורגליים שלא לצורך

28.02.18

קטין שנעצר במאחז 'גאולת ציון' בחשד להפרה של צו אלוף האוסר על כניסה לשטח מסויים נחקר במשטרה בשעות הלילה המאוחרות. בסיום חקירתו לא שוחרר לביתו, בגלל כוונת המשטרה להביאו לדיון למחרת בבוקר לבקש שחרורו בתנאי הרחקה משטחי יו"ש. עקב כך נשאר הקטין לישון בתחנת משטרה בתנאים ירודים. בבוקר הובא בפני שופט במסדרונות בית המשפט כאשר הוא אזוק בידיו ורגליו.

בדיון שנערך בבימ"ש השלום בירושלים פסק השופט אופיר יחזקאל פיצויים ע"ס 6,500 ₪ לקטין.

"אין זה מן הראוי לעכב את שחרורו של עצור, שלגביו סוברת המשטרה כי יש לשחררו בתנאים, רק מכיוון שמדובר בתנאים שקביעתם נתונה לסמכות שופט", קבע השופט בפס"ד והוסיף כי לא הייתה הצדקה להשארתו במעצר בתנאים שאינם מיטיביים איתו, בשלון המעטה.

עוד קבע השופט כי במסדרונות בית המשפט נוכחים אנשים מהציבור הרחב ולכן "יש לראות בבית המשפט מקום ציבורי" ולכן היה צורך לבחון את המשך כבילתו של הקטין באמצעים פוגעניים פחות. "יש לקבל את הטענה כי הכבילה לא הייתה מתחייבת וכי היה מקום להימנע ממנה, או לכל הפחות להסתפק בכבילה חלקית", קבע השופט.

עו"ד מנשה יאדו מהארגון שייצג את הקטין בתביעה, מסר: "פסק הדין, בהצטרף לשורה של תלונות ותביעות שהגשנו, אמור לחלחל פנימה וליצור הפנמה של נורמות התנהלות שיטורית הוגנת כלפי צעירים יהודים ביו"ש".

צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button