המורחקים המנהליים הקימו אוהל מול אלוף הפיקוד: "תלחם באויב ולא באוהב"

שלושה תושבי יו"ש אשר קיבלו צו הרחקה מנהלי ממקום מגוריהם הקימו אוהלי מחאה נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס. המוחים דרשו להבין מה עומד מאחורי הצווים המנהליים, שניתנו ללא משפט. בארגון חוננו מסרו "הגבלות מנהליות הן רעה חולה".

שלושה צעירים המורחקים בצו מנהלי מיהודה ושומרון הפגינו ביום חמישי האחרון בכניסה לקיבוץ חורשים, בו מתגורר אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "פוקס תלחם באויב ולא באוהב", "יהודה פוקס, תלחם באויבים ולא ביהודים" וגם "די לצווים מנהליים נגד יהודים!".

בין המפגינים היה אלחי כרמלי, נשוי ואב לילד, שמורחק מביתו בגבעת רונן בשומרון. כרמלי מסר "הגענו לקיבוץ חורשים מקום מושבו של אלוף פיקוד יהודה פוקס שחתם על צו מנהלי כנגדי. מכיוון שיצאתי לאירוע משפחתי היום אני לא יכול לחזור הביתה לפי הצו המנהלי. אין לי איפה לישון. הגעתי לכאן עם הילד שלי ועם אשתי, פתחנו כאן את האוהל ואנחנו נישן כאן הלילה".

מפגין אחר שהגיע למקום היה אברהם ירד, שאך לאחרונה השתחרר ממעצר מנהלי של שלושה חודשים. בתום מעצרו קיבל ירד צו הרחקה מנהלי מיהוד ושומרון – מקום מגוריו. המפגין השלישי הינו קטין.

יש לציין כי צווי ההרחקה המדוברים כוללים גם איסור יצירת קשר עם עשרות אנשים. היות ועל המפגינים נאסר ליצור קשר זה עם זה, כל אחד קיים את מחאתו במקום אחר.

מארגן חוננו המעניק סיוע משפטי לצעירים נמסר "אסור להשלים עם מצב של הוצאת צווי הגבלה מנהליים צה״ליים על צעירים בהתיישבות. לא לשם כך נועדו התקנות, אלא כדי להילחם בטרור הערבי שמאיים על קיומנו. הגבלות מנהליות ללא יכולת להתגונן בבית המשפט הן רעה חולה וגורמות לתסכול עמוק. מי שרוצה להשיג רגיעה בוודאי שצריך להוציא את הצווים המנהליים מארסנל הכלים של מערכת האכיפה".

Call Now Button