כתב אישום לאחר 9 שנים? מסתבר שגם בשנת 2014 זה קורה…

מה הייתם עושים לו היה מוגש כנגדכם כתב אישום בגין השתתפות בהפגנה לפני תשע שנים? זה מה שקרה לתושבת קרית ארבע, כיום אם לארבעה ילדים.

לפני כחודש דפקו שוטרים על דלת ביתה והגישו לה הזמנה לדיון בבית משפט השלום בירושלים. האישה הופתעה וערכה בירור בכדי להבין בגין מה הוגש נגדה כתב אישום. לאחר מספר טלפונים ובירורים, הסתבר כי מדובר בכתב אישום שהוגש בגין הפגנה שהשתתפה בה בכניסה לעיר ירושלים בזמן גירוש גוש קטיף וצפון השומרון לפני למעלה מתשע שנים.

האישה, שהיתה אז נשואה טרייה, נעצרה באחת ההפגנות ושוחררה למחרת, מסיבה שאינה ברורה נזכרו לפתע במשטרה באישה והגישו לה את הזימון לדיון שהיה אמור להיערך השבוע.

בני המשפחה המופתעים פנו לארגון, התחלנו בבחינת אפשרות של הגשת בקשה למחיקת כתב האישום מכח 'חוק חנינת מתנגדי ההתנתקות'. החוק, שקודם בידי הארגון, הביא למחיקת תיקים רבים של מפגינים שנעצרו בזמן הגירוש מגוש קטיף.

אולם עוד בטרם הוגשה הבקשה בעניינה של האישה, הגיעו בשבוע שעבר שוב שוטרים לביתה והודיעו לה כי כתב האישום נמחק עוד קודם לדיון. אנחנו מנסים כעת לברר את סיבת סגירת התיק, ומעריכים כי בית המשפט הבין כי מדובר בתיק כה ישן שממילא עתיד להימחק מכח חוק החנינה.

רק חבל שאיש במערכת המשטרה לא הפעיל שיקול דעת בסיסי, דבר שהיה חוסך עוגמת נפש מיותרת לאישה ולבני משפחתה.

לארגון מגיעות לא מעט פניות מאנשים שהפגינו בתקופת הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, ומבקשים למחוק את הרישומים שנפתחו נגדם בידי המשטרה.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 Olivier Fitoussi/Flash90

 

 

Call Now Button