בעקבות דרישת ארגון חוננו: הנער המורחק שהה בביתו ביום הכיפורים

לאחרונה הוציא אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, מספר צווי הרחקה מנהליים לנערים יהודים, והורה על איסור כניסתם ליהודה ושומרון. אולם מקרה חריג הוא של קטין תושב  הישוב בת עין, שהצו מרחיק אותו גם מבית הוריו.

בפרוס החגים, פנה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את הנער, ודרש מהאלוף אלון כי יבטל את הצו, או לכל הפחות יאפשר לנער לשהות בחגים בבית הוריו.

"בצו לא מפורטים כלל הנימוקים שבעטיים הוצא הצו כנגד מרשי", כתב עו"ד קידר. "הצו פוגע במרשי ובמשפחתי באופן קיצוני, והוצא ככל הנראה באופן שרירותי ופוליטי כנגדו". בנוסף מציין קידר כי אין אפשרות להתגונן מפני הצו בשל העובדה כי בצה"ל ובשב"כ מסרבים להציג את הראיות שלכאורה הובילו להוצאתו.

עו"ד קידר דרש לבטל את הצו או לכל הפחות לאפשר לנער לשהות בבית הוריו ביום הכיפורים ובחג הסוכות, וכן לממן לו מקום מגורים חלופי ודמי מחיה בתקופה בה הוא מורחק מבית הוריו באופן שרירותי.

במכתב התשובה שהגיע בערב יום הכיפורים כתבה סגן טל לוי, קצינת פניות הציבור בלשכת אלוף הפיקוד, כי אלוף הפיקוד אישר לנער לשהות בביתו ביום כיפור בלבד. לגבי יתר הבקשה נטען בתשובה כי מתחילה כעת תקופת המסיק ולפיכך אין בכוונת ניצן אלון לאשר לנער לחזור לבית הוריו. במכתב נטען כי בעבר הזהירו אנשי המחלקה היהודית בשב"כ את הנער מפני הוצאת צו נגדו.

לאחרונה נעצר הנער לאחר שחזר לבית הוריו בתום תקופת נדודים מבלי שמצא מקום לשהות בו. בית המשפט הורה על שחרורו, ולבקשת עו"ד נפתלי ורצברגר שייצג אותו מטעם ארגון חוננו, הורה על העברת ההחלטה לידיעת גורמי הרווחה, וזאת בכדי שינסו למצוא פתרון לנער.

"התנהלות האלוף בהתאם להנחיות אותם הוא מקבל מהשב"כ ממשיכות לכרסם בזכויות אדם, כל שכן שמדובר בקטין" מסר לנו עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הנער "אנו נערכים לעתור לבג"צ כנגד ההחלטה, נקווה שבכך נשים סוף להתנהלות פסולה זו".

Call Now Button