בפעם השניה: שלום עכשיו מסתבכת במידע שקרי נגד הארגון

21.09.16

ארגון השמאל הקיצוני שלום עכשיו נדרש להבהיר כי נתונים שפרסם אודות ארגון חוננו הינם נתונים שקריים, וזאת לאחר שהוגשה תביעה ע"ס 73.000 ש"ח נגד שלום עכשיו.

לפני כשלוש שנים יצא מנכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר בהצהרה במסיבת עיתונאים על כך שדו"ח מקיף שערך 'שלום עכשיו' מוכיח כי ניתן לקצץ 1,600,000,000 שקלים מתקציב הישובים ביהודה ושומרון. פעילי התנועה הניפו אל מול המצלמות צ'ק ענק והגימיק יצא לדרך.

אולם התברר כי חלק מהנתונים אותם פרסמו ב'שלום עכשיו' הינם שקריים. גילינו כי בדו"ח המדובר נטען שהמועצות האזוריות ביהודה ושומרון תקצבו את הארגון בשנת 2010 בסכום של קרוב ל-70,000 ₪, דבר שלא היה ולא נברא. בדו"ח של שלום עכשיו נכתב כי הנתון מופיע בדו"ח הכספי של 'חוננו', אולם הדבר כאמור אינו נכון.

בעקבות כך הגיש עו"ד מנשה יאדו מהארגון תביעה כנגד שלום עכשיו והבהיר כי הפרסום השקרי הביא לפגיעה בארגון משום שהארגון נתמך מכספי תורמים בלבד וכך הוא מבהיר לתורמיו, ולא נעזר בשום גוף רשמי במדינת ישראל, גם לא מהמועצות ביהודה ושומרון. בנוסף נוצר הרושם כי הארגון נהנה מכספים שלא כדין.

עו"ד מנשה יאדו מסר בתגובה: "הקלות בה ארגון השמאל הקיצוני שלום עכשיו מפרסם נתונים שאינם נכונים, מעמידה את כל דיווחיו בסימן שאלה. אני שמח שבמקרה שלנו הבינו בארגון את טעותם אשר הובילה אותם להצעת פשרה בשלב ראשוני של התדיינות. כולי תקוה שכמו שכאן הודו בהפצת עובדות לא נכונות, וזו כבר לא הפעם הראשונה, יקפידו מכאן ולהבא לדבר אמת בלבד."

בתמונה: אחמד טיבי נואם בכנס של שלום עכשיו.
צילום: Tomer Neuberg/Flash90.

Tomer Neuberg/Flash90.

Call Now Button