מכה נוספת לשב"כ : בית המשפט הצבאי ביטל צו מנהלי נוסף לקטין יהודי

13.06.17

נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים אל"מ נתנאל בנישו הורה על ביטולו של צו הגבלה מנהלי שהוצא כנגד קטין כבן 16 מקרית ארבע. הצו הוצא כנגד הקטין לפני כחודש, בהמלצת שרות הביטחון הכללי ובחתימתו של אלוף פיקוד המרכז האלוף רוני נומה. הצו הרחיק את הקטין מכל שטחי יהודה ושומרון, מלבד בית הוריו, לרבות מהמוסד החינוכי בו לומד הנער בהר חברון, וחייב אותו לשהות מידי לילה במעצר בית לילי בבית הוריו.

מדובר בנער אשר לומד באופן מסודר במוסד חינוכי בהר חברון, אשר הגיע מספר שבתות בודדות בחודשים האחרונים לגבעות הבלאדים וגאולת ציון. בדיון טען עו"ד מנשה יאדו מהארגון אשר הגיש את הערעור לבית המשפט הצבאי כי מדובר בצו אשר תכליתו פינוי הגבעות מתושבים ולא צו אשר הוצא מטעמי ביטחון החלטיים.

נזכיר כי צווים מנהלים מוצאים ללא אשמה וללא החלטת בימ"ש. מדובר בצווים חריגים ביותר אשר מוצאים מכח תקנות לשעת חרום ותחיקת הביטחון ומטרתם היא סיכול טרור.

"לאחר עיון במידע ובטיעוני הצדדים, מגיע אני למסקנה כי יש לבטל את הצו" קובע השופט בהחלטתו, בהמשך מפרט השופט את הסיבות אשר הביאו אותו להחלטה ומציין כי לא מצא כי לעת הזאת המערער מציב סיכון לביטחון האזור ולכן לא היה על אלוף הפיקוד להרחיקו.

בנוסף קיבל בימ"ש באופן חלקי עתירה נוספת של קטין נוסף תושב בנימין אשר קיבל צו מנהלי זהה אף הוא, וקיצר את תקופת הצו מחמישה חודשיים לחודשיים בלבד. בהחלטתו קבע בימ"ש כי קיצור הצו נדרש לצורך בחינה מוקדמת של הצור בהמשך ההגבלות. גם קטין זה יוצג ע"י עו"ד יאדו מארגון חוננו.

נציין כי לאחרונה קיצר בית המשפט גם לאלקנה פיקאר, תושב יצהר, נשוי ואב לשישה את צו ההגבלה המנהלי שהוצא כנגדו מארבעה חודשים לחודשיים.

בתגובה לביטול הצווים אומר עו"ד מנשה יאדו "הניסיון של שרות הביטחון הכללי להתמודד עם תופעת הגבעות שהיא בראש ובראשונה תופעה חברתית בעיצומים צבאיים שהולמים טיפול בטרור לא מבטא חוזקה אלא מבטא חולשה, חולשה מנהיגותית להתמודד עם הציבור המונהג וניסיון להוציא מעבר לגדר בני נוער כאילו לא היו הם חלק מרקמת החברה בישראל.

במקרה זה ביקשו להוציא צו מנהלי לילד שעדיין לא יצא מתחת לסינר של אימו, וזאת עדות מובהקת לחוסר ההלימה שהגיע עד כדי גיחוך. אנו שמחים שבימ"ש העמיד את שרות הביטחון במקומו ולא אפשר את הפגיעה האנושה בקטין, בכלי החריג כל כך – צו מנהלי".

בתמונה- האלוף רוני נומא שחתם על הצו המנהלי בהמלצת השב"כ.
צילום: מרים אלסטר- פלאש 90.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button