פורע ראשון מניסיון הלינץ מקוצרא יועמד לדין

18.12.17

הצהרת תובע הוגשה כנגד הפורע אשר חשוד כי הטיח סלע בראשו של האב בעת שהגן על הילדים במערה. כתוצאה מהסלע נפתח ראשו של האב והוא החל לדמם.

בנוסף, היום (ב') האריך בימ"ש הצבאי את מעצרם של 11 פורעים נוספים, ובימים הקרובים צפוייה התביעה הצבאית להגיש לבימ"ש הצהרות תובע נוספות כנגד פורעים נוספים.

בארגון חוננו אשר מלווה את נפגעי העבירה בתיק, הילדים והאבות שליוו את הטיול ברכו על הצהרת התובע אך ביקרו את המשטרה על ההחלטה לנהל את החקירה במשטרת אריאל ולא ביחידה המרכזית של מחוז ש"י כפי שנהוג בארועים משמעותיים, לדבריהם "מדובר בתיק חמור מאד, אשר לצערנו משטרת ישראל לא לקחה אותו ברצינות הראויה, מחד משטרת אריאל אשר חוקרת את התיק עושה כל שביכולתה על מנת למצות את החקירה, עם זאת ישנה בימ"ר ש"י יחידה מיוחדת לחקירת פשעים לאומניים בה עשרות חוקרים, תיק כזה היה ראוי שיקבל כח אדם רב ועשיר באמצעיים שיביא לתוצאות מקסימליות במהירות, לצערנו לא ראינו את הלהיטות בחקירה במקרה הזה כמו במקרים אחרים שנתקלנו" אמרו בחוננו, תוך שהדגישו שוב שחוקרי משטרת אריאל עושים את המיטב באמצעים העומדים לרשותם.

"מדובר בצעד חשוב, אך ראשוני. עשרות רבות של פורעים, יתכן אף מאות, בשני ארועים שונים, יצאו על מנת לפגוע בילדים וביהודים נוספים, וזאת אך ורק בשל היותם יהודים. וכל זאת לאור יום, ללא מורא וללא פחד, זהו תיק שעל משטרת ישראל ועל רשויות צה"ל למצות את הדין עם כל אחד ואחד מהפורעים. אנו ציפייה כי כל פורע אשר נטל חלק בארוע יועמד לדין ויהיה מאחורי סורג ובריח" הוסיף עו"ד חיים בלייכר מהארגון , אשר מסייע לנפגעים.

Call Now Button