שערוריה: רק 6 שנות מאסר לנאשם ברצח בן יוסף לבנת

19.04.17

בית המשפט הצבאי בשומרון הטיל היום (ג') שש שנות מאסר על נואף פאד אשר נאשם כי ירה למוות בבן יוסף לבנת לפני כשש שנים בסמוך לקבר יוסף בשכם.

נואף פאד הורשע כי בשנת במהלך חג הפסח לפני כשש שנים, ירה לעבר קבוצת מתפללים בקבר יוסף אשר בן יוסף לבנת הי"ד היה אחד מהם, עוד הורשע נואף בשיבוש הליכי משפט בכך שלאחר הירי פיזר בזירה אבנים ואסף את תרמילים אשר היו פזורים בזירה בעקבות הירי, בית המשפט זיכה מחמת הספק את נואף מעבירה של גרימת מוות בכוונה, על הכרעת הדין עלתה ביקורת קשה מצד משפחתו של בן יוסף.

עו"ד חיים בלייכר מהמצלקה האזרחית בארגון, אשר מסייע למשפחה במימוש זכויותיה כנפגעי עבירה מסר לאחר גזר הדין "הכרעת הדין שזיכתה את הנאשם מרצח הינה תמוהה ואין לה כל עיגון בחומר הראיות ובמסכת העובדות שהוצגו בבית המשפט, הנאשם הודה במפורש כי ירה לעבר רכבו של הנרצח ואף הודה שפגע בו. כמו כן ברכב הנרצח נמצא קליע שתאם את מסלול הירי עליו הצביע הנאשם בהודאתו. בית המשפט מיוזמתו העלה תרחישים בלתי הגיוניים לפגיעה אפשרית של הנרצח ע"י מחבל אחר למרות שבכל החומרים עולה שהנאשם הוא היחיד אשר ירה לעבר רכב הנרצח. אנו ציפייה שבשלב הערעור יעשה צדק והמחבל יבוא על עונשו."

עו"ד בלייכר אף מתח ביקורת על התנהלות בימ"ש באשר ליחסו למשפחתו של בן יוסף "לצערנו נתקלנו באטימות ובהתעלמות של בית המשפט והשופטים ממשפחתו של הנרצח ומזכויותיהם כנפגעי עבריה לאחר הכרעת הדין. השופטים ניסו לנתק את משפחת הנרצח מהתיק וזאת למרות שגם בהכרעת הדין ברור כי המחבל לקח חלק פעיל בארוע הרצח ובשיבוש הראיות. מדובר במכה כפולה למשפחה, פעם מהמחבל ופעם שניה מהתנהלות השופטים."

בתמונה: בן יוסף לבנת הי"ד.
קרדיט תמונה: ועד מתיישבי שומרון.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button