תוקף הצעיר היהודי ירצה עונש מאסר וישלם פיצוי כספי

תוקף הצעיר היהודי בהר ציון לפני עשרה חודשים ירצה עונש מאסר בפועל של 11 חודשים, ויפצה את הנפגע בסכום של 5,000 ₪. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגע העבירה "מדובר בהתחלה של דרך. מאסר תוקפי יהודים וחיובם בכספי פיצויים תורמים להרתעה ולמניעת פשעים דומים".

מוחמד שוויקי, שתקף צעיר יהודי בהר ציון בירושלים לפני כעשרה חודשים, ירצה מאסר בפועל למשך 11 חודשים בהתאם להודאה בעסקת טיעון. בנוסף גזר עליו בית המשפט פיצוי הנפגע ב5,000 ₪ ו-6 חודשי מאסר על תנאי.

נזכיר כי לפני עשרה חודשים הותקף בחור ישיבה על ידי שלושה בני מיעוטים בהר ציון בירושלים. שלושת התוקפים חשודים שהכו את תלמיד הישיבה שעשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי. בעדותו סיפר הבחור כי בהגיעו סמוך לשער ציון קיבל אגרוף בראשו, התעלף והתעורר לבעיטות של החשודים בראשו ובגופו.

כנגד אחד מהתוקפים הוגש כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני, וכאמור ביום חמישי האחרון נחתמה עימו עסקת טיעון הכוללת מאסר בפועל, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי.

הבחור תיאר את רגעי התקיפה "בסוף השביל יש כמה מצבות, ואז יש מדרגות שאתה הולך בין חומות. באמצע המדרגות מגיעים מולי שלושה ערבים והתחילו לצעוק ולקלל. נצמדתי לקיר וניסיתי להתחמק מהם לכיוון הלאה, ואז אחד מהערבים נתן לי אגרוף לפרצוף והראש שלי נדפק בקיר. אני לא זוכר בדיוק איך נפלתי, אבדתי הכרה לכמה זמן ומצאתי את עצמי שוכב על הרצפה ושלושתם נותנים לי בעיטות בראש ובכל הגוף. לאחר כמה זמן הם עזבו אותי וברחו".

הלל מאיר tps.

עוד סיפר בעדותו "הייתי כולי מסוחרר. גררתי את עצמי לכיוון שער ציון וירדתי לתחנת משטרה ברחבה של הכותל. לקחו אותי ברכב לקישלה ומשמה לקחו אותי למקום של האירוע, שאראה להם את המיקום המדויק. ואז החזירו אותי ולקחו ממני עדות".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגע העבירה ברך על התוצאה "אנו מברכים את משטרת מרחב דוד על הפעולה שהביאה לתפיסת התוקפים ואת הפרקליטות שהובילה את התיק עד להרשעה ומאסר בפועל. במצב הנוכחי מדובר בהישג, בכך שבסופו של יום מי שתקף והכה יהודי יישב תקופת מאסר בפועל, אך זו עדיין תחילת הדרך".

עו"ד בלייכר הוסיף "אנו נמשיך לפעול בתיקים מסוג זה של תקיפות אנטישמיות להעלאת רמת הענישה עד לכדי שנות מאסר רבות כפי שהחוק מאפשר. אנו מברכים על פסיקת הפיצויים לנפגע כבר בשלב הפלילי, ואנו נפעל לתבוע את מלא הפיצויים בתביעה אזרחית נגררת להרשעת הנאשם. אין ספק שמאסר תוקפי יהודים אנטישמים וחיובם בכספי פיצויים תורמים להרתעה ולמניעת פשעים דומים".

Call Now Button