בוטלה הרחקת יהודיה שעלתה להר הבית עם מיץ ענבים

תחילתה של הפרשה לפני כשבוע. תושבת מעלה אדומים בת 54 ביקשה לעלות להר הבית בשעת בוקר. אולם בחיפוש בתיקה נמצא מיץ ענבים והיא נעצרה לחקירה. "היה לי בתיק בערך 170 מ"ל של מיץ תירוש, קצת עוגיות, תמרים, גזר ובמבה", היא מספרת. "בעמדת הבידוק הוציאו מהתיק שלי את התירוש ושאלו מה זה. עניתי שזה מיץ ענבים אבל קצין הריח את הבקבוק ואמר שהוא לא בקיא באלכוהול וצריך למסור את הבקבוק לבדיקה".

מרגע זה נכנסה האישה להרפתקה שלא שיערה שתחווה מימיה. כעבור מספר דקות הודיעו לה השוטרים כי היא מעוכבת לחקירה ולקחו אותה לתחנת מרחב דוד. בתחנה היא נחקרה במשך מספר שעות אודות כוונתה לעלות להר הבית כשברשותה מיץ ענבים. היא נדרשה למסור טביעות אצבע, צולמה מכל הכיוונים ובסופו של דבר, לאחר שלא חשה בטוב והחקירה הופסקה מספר פעמים, הורה לה קצין משטרה לחתום על הרחקה מהר הבית למשך 15 יום והודיע לה כי בקבוק מיץ הענבים מוחרם.

האשה פנתה לארגון חוננו בבקשת סיוע ועו"ד נפתלי ורצברגר הגיש מטעם הארגון ערר לבית משפט השלום בירושלים ובו דרש לבטל את ההרחקה, תוך שהוא טוען כי מדובר במעצר בלתי חוקי שכן אין כל איסור בהחזקת מיץ ענבים, אפילו בהר הבית.

השופטת מרים קסלסי הורתה למשטרה להגיב לבקשה וקבעה דיון. המשטרה לא הגיבה לבקשה וחוקרי המשטרה אף נמנעו מלהגיע היום (ג') לדיון שנקבע בבית המשפט. בעקבות זאת קבעה השופטת כי ההרחקה תבוטל, אך נמנעה מלדון עקרונית בבקשה. בנוסף דחתה השופטת את דרישתו של עו"ד ורצברגר להשתת הוצאות הדיון על המשטרה, והסתפקה בנזיפה במשטרה.

"למרות שבימ"ש נתן למשטרה הזדמנות להסביר את החלטתם להרחיק את הגברת, הם לא הגיבו ואפילו לא הגיעו לדיון", אומר בתגובה עו"ד ורצברגר. "מה שמסתבר זה שמפגינים עוצמה ונחישות מול שום דבר, וכאשר נדרשים לנמק ולתת הסברים, כמו שפנים הם בורחים מדיון. לצערי בימ"ש נתן לזה גיבוי ולמרות הבקשה שלי להביע מורת רוח ולחייב את המשטרה בהוצאות נכבדות על כל ההתנהלות הזאת, ביהמ"ש הסתפק בנזיפה בלי לחייב את המשטרה בהוצאות. אם זו הדרך של בתי המשפט אז אין ספק שההתנהגות הזלזלנית הזאת מצד המשטרה תמשיך", אומר עו"ד ורצברגר.

1

Call Now Button