ברוטליות משטרתית בהפגנה: "נסע כמו מטורף והתיז על כולם. מבוגרים, נשים וילדים"

משתתפי ההפגנה שנערכה אתמול מול משרדי מח"ש בירושלים מספרים על "השתוללות" של המכת"זית ו-"הבואש" כנגד משתתפים, ביניהם נשים עם תינוקות וילדים שפסעו לכיוון האוטובוסים. בנוסף ניזוקו קשות 6 אוטובוסים שספגו את המטח. "חומר מצחין על אנשים וילדים. מרוב העוצמה של הזרם התעקמו תמרורים"

עדויות ממשתתפים בהפגנה שנערכה אתמול (מוצ"ש) בהר-חוצבים מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים כנגד טיוח רצח הנער אהוביה סנדק ז"ל, מגלות תמונה של ברוטליות משטרתית בעת פיזור ההפגנה באמצעות מכת"זית בואש.

לפי עדויות האנשים שהיו במקום, בעקבות חסימת הכביש בידי מספר צעירים בסוף ההפגנה, שיגרה המשטרה מכת"זית בואש למקום – שהשפריץ זרנוקי מים חזקים לעבר כל האנשים שנכחו במקום – כולל מבוגרים, נשים וילדים שצעדו בסיום ההפגנה לאוטובוסים.

העדויות מספרות על "השתוללות" של המכתז"ית והתזה לכל עבר וללא הבחנה, כאשר משפחות שפוסעות לעבר האוטובוסים חוטפות מטחי מים חזקים מהרכב ללא סיבה.

בעקבות הפגיעה של המכת"זית שישה אוטובוסים שעמדו בצד ניזוקו קשות. בעל חברת האוטובוסים מספר: "חנינו בחניון שהמשטרה אישרה לנו ואחרי שכבר נגמרה ההפגנה והתחילו לחזור לאוטובוסים – אנשים עם תינוקות וילדים קטנים – הגיעה משאית של הבואש. קודם כל, הוא נסע כמו מטורף – עלה על המדרכות בשביל להתיז על כולם והתיז גם על האוטובוסים שלנו, כשחלק מהאנשים היו כבר בתוכם. מרוב העוצמה של הזרם שהתיזו התעקמו כמה תמרורים. האוטובוסים שלנו נפגעו ועדיין לא הצלחנו להוריד מהם את החומר המצחין".

בהפגנה השתתפו כמה אלפי מפגינים מכל רחבי הארץ. ההמונים קראו לסגירת ימ"ר ש"י ולחקירה חיצונית ונטולת טיוח של הרג הנער בעקבות מרדף משטרתי. נשאו דברים הרב דוד פנדל, הרב דב ליאור שליט"א, עו"ד נתי רום מארגון חוננו, הרב עמיחי אליהו, ח"כ פינדרוס ונוספים. בנוסף נשא דברים אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, שקרא לחקר האמת: "אנו קוראים לסגירת יחידת ימ"ר ש"י. כדי שמקרים אלה לא ישנו. כדי ששוטרים לא יעשו דין לעצמם".

במקביל נערכו הפגנות נוספות בהשתתפות אלפים ברחבי הארץ, בין השאר בבת ים, מעלה אדומים, אילת, נהריה, באר שבע, צומת חלוקים ובמקומות נוספים.

Call Now Button