המאבק בצווי ההרחקה המנהליים: מורחק סרב לתנאים מגבילים ונעצר עד לתום ההליכים

23.06.17

פרק נוסף נרשם בסאגת הצווים המנהליים, סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט יהושע צימרמן, הורה על מעצרו עד תום ההליכים של משה שחור, צעיר כבן 18, תושב רמלה, וזאת עקב סירובו להשתחרר בתנאים מגבילים ממעצרו.

שחור הסביר כי החיים תחת המגבלות המהליות להם הוא נתון כבר כ-3 שנים לא מאפשרים לו לקיים חיים תקינים כבר תקופה ארוכה "שלוש שנים אני תחת הגבלת צווים בלי שום משפט, בלי שום דבר, מנותק מכל החברים…מה כבר אני יכול לעשות בחיים?". בהמשך דבריו קרא שחור למשטרה, ולא לראשונה, להציג את טענותיהם בצורה מסודרת בפני שופט כמו בכל תיק משפטי רגיל.

כבר בדיון הראשון לאחר מעצרם טענו הנערים כי "השב"כ והמשטרה מתעללים בנו, רודפים אותנו". לדברים אלה מצטרפים דבריו של שחור בדיון בו הורה השופט על מעצרו שם טען כי "הצו שעליו מתנהל הדיון זה לא צו בגלל שעשיתי משהו, אלא צו מנהלי", שחור אף הוסיף ש"הצו נועד לחסל תופעה שנקראת נוער הגבעות, קבוצה של יהודים שרוצים לחיות כמו יהודים בארץ הזו".

עו"ד נתי רום שייצג את שחור מטעם הארגון, קבל על החלטת בית המשפט ובתגובה למעצרו של שחור מסר "עצוב מאוד לראות נערים, רובם קטינים, ללא כל עבר פלילי שמנותקים בגסות מכל שגרת חייהם, חברים, משפחה, בית ספר, עבודה, למשך תקופות ארוכות ללא החלטה שיפוטית בעניינם".

את חיצי הביקורת מפנה עו"ד רום כלפי השימוש שעושים האלופים נומה וידעי בצווים המנהליים, "מדובר בהליך בלתי מתקבל על הדעת. לוקחים צווים שבמהותם הם אמצעי חירום כלפי מקרי קיצון של סיכון חיים, צווים שמיועדים לתקופות קצובות, עד שעניינים אלו יוכלו להבחן בפני שופט, והופכים אותם לאמצעי ענישה קבוע של נערים שפעילותם לא מוצאת חן בעיני האלופים, וזאת למשך תקופות של שנים. ברור שיש כאן טעות בשיקול הדעת".

לסיום, מתייחס עו"ד רום גם להתנהלות המשטרה. "אנחנו שומעים לא מעט על המחסור במשאבים שמונע טיפול בבעיות עבריינות אמיתיות ורציניות בארץ, כמו הפשיעה בדרום תל אביב, תופעת גניבת הרכבים, פשע מאורגן ועוד. איפה המשאבים, אתם שואלים? הם נמצאים ביחידות שלימות שהוקמו אך ורק לטיפול בנערים קטינים ביהודה ושומרון בצורה שאף עבריין אחר, לא משנה חומרת פשעיו, לא היה זוכה לה".

בתמונה: עורך הדין נתי רום.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button