המשטרה אישרה: תקיפת יהודה גליק – פיגוע על רקע לאומני

המשטרה אישרה כי תקיפת יהודה גליק במזרח ירושלים היתה על רקע לאומני. גליק הוכר בפעם השניה כנפגע פעולות איבה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המסייע לגליק "נפעל כדי שהדין יעשה עם המפגעים".

גליק: "הדבר החשוב ביותר הוא החובה על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת ברחוב בכל מקום בארץ ועל אחת כמה וכמה בירושלים בירתנו."

משטרת ירושלים אישרה כי לפי הנסיבות תקיפת יהודה גליק בעת שהגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של איאד אל חלאק נבעה ממניעים לאומניים בשל היותו יהודי. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את גליק מסר כי יפעל בכל הכלים בכדי למצות את הדין עם המפגעים.

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני כחודשיים וחצי, בעת שהגיע גליק לנחם את משפחת אל חלאק בואדי ג'וז בירושלים. גליק הותקף על ידי פורעים רבים, נחבל בכל גופו ויצא בחיים בעור שיניו. חלק מהתוקפים נתפסו, וכנגד שלושה מתוכם הוגשו כתבי אישום.

על אחד מהנאשמים הושת בהסדר טיעון עונש מאסר בפועל של חמישה חודשים, וכן תשלום פיצויים לגליק על סך 4,000 ₪.

כאמור, כעת אישרה המשטרה כי לפי הנסיבות התקיפה בוצעה על רקע לאומני, והנפיקה עבורו אישור נפגע פעולות איבה.

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע לגליק כנפגע עבירה מסר "מדובר באירוע שוודאי נעשה בשל היותו של יהודה יהודי. ההתקפה היתה כלפי יהודים. אנחנו חושבים שהיה צריך לנהוג בחומרת דין יתרה כלפי המפגעים, אולם לצערנו הוחלט להגיש את התביעה ללא הסעיף הגזעני בחוק וכן ההסדר טיעון כנגד אחד הנאשמים נעשה שלא בידיעתנו. נפעל בכלים שיש לנו כדי שלפחות בסעיפי האישום שהואשמו התוקפים יעשה הדין בחומרה כמה שיותר".

יהודה גליק מסר "ברור לכל בר דעת שהלינץ' שחוויתי לא היה על רקע ויכוח על מקום חניה. אני מודה למשטרה על אישור שמדובר בפיגוע לכל דבר ועניין, ומבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא החובה על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת ברחוב בכל מקום בארץ ועל אחת כמה וכמה בירושלים בירתנו. תודה לארגון חננו על הליווי האישי האינטנסיבי מהרגע הראשון. בע"ה אמשיך לפעול ללא מורא למען שלום ירושלים והפיכתה למרכז העולמי לתורה, תפילה ושלום".

Call Now Button