הסדר טיעון שערורייתי: 5 ימי מאסר בלבד לבן משפחה של מחבל שאיים על בן משפחתו של נרצח הטרור

בן משפחתו של המחבל מוחמד מור שרצח את יאיר הר סיני הי"ד, איים על בן משפחתו של הר סיני וריצה 5 ימי מאסר בלבד ושוחרר ממעצרו ימים לאחר שאיים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "מחדל חמור ביותר, שחרור החשוד מהווה סכנה מידית ומוחשית למרשי"

התביעה הצבאית סגרה הסדר טיעון מקל ושערורייתי הכולל 5 ימי מאסר בלבד, עם היתם עאיד מור, ערבי תושב יאטה, בן משפחתו של המחבל שרצח את תושב סוסיא יאיר הר סיני הי"ד.

ע"פ כתב האישום שהוגש כנגד היתם, הוא התקשר לבן משפחות של הר סיני, ואיים עליו כי "אני ארצח אותך" ואיומים נוספים וזאת לאור מאבק על שטחי מרעה בהר חברון.

עו"ד בלייכר פנה לתביעה הצבאית מיד כשנודע לו על הגשת כתב האישום והופתע לגלות שבכוונת התביעה לשחרר את החשוד בהסדר הטיעון עוד באותו היום.

עו"ד בלייכר פנה כבר בטרם נסגר הסדר הטיעון והודיע לתביעה הצבאית כי בכוונת המתלונן להתנגד להסדר. התביעה לא מסרה לעו"ד בלייכר את פרטי ההליך ומנעה ממנו להתנגד. רק לאחר מתן גזר הדין הועברו לעו"ד בלייכר פרטי כתב האישום ופרטי הסדר הטיעון לאחר פנייה ישירה לבית המשפט הצבאי בה ביקש לעצור את ההסדר. בפנייה לבית המשפט נכתב "עבירת האיום בשונה מעבירה רגילה בספר החוקים הינה צופה גם פני העתיד וזאת בדגש על חוקי אזור יו"ש שם נקבע עונש גבוהה יותר לעבירה. יש למבקש חשש כן ורציני לכך שהנאשם ינסה לבצע את זממו."

עו"ד חיים בלייכר

עוד נכתב כי "שחרורו של הנאשם בלא כל מגבלה מפקירה הלכה למעשה את דמו של המבקש ומסכנת אותו, את משפחתו ואת שאר התושבי האזור היהודים. מדובר במקרה חריג בו בית המשפט חייב להכניס בשיקולי הענישה את הצורך הדחוף ומחויבותו הרבה לביטחון האזור ואזרחיו."

מלבד 5 ימי המאסר, נגזר על המאיים קנס של 1200 ש"ח, 500 ש"ח פיצוי למתלונן, ומאסר על תנאי במקרה שיעבור עבירה נוספת.

עו"ד בלייכר תקף את הסדר הטיעון "הסדר טיעון שמשחרר את החשוד לחופשי זה מחדל חמור ביותר. החשוד איים על מרשי ברצח ויש חשש אמיתי שהוא אף ינסה לממש את איומיו שכן קרוב משפחה של החשוד היה שותף ברצח של יאיר הר סיני הי"ד שהוא חמיו של מרשי. הרוצח חוסל בידי צה"ל בעת שניסו לעוצרו. במקרה כזה לא ניתן להישאר אדישים ולהיתלות בפסיקה הנוהגת בישראל בתור תרוץ לשחרור החשוד.
אנו מצרים על כך שהתביעה הצבאית לא בקשה להשית על החשוד את הענישה הקיימת בחוק הצבאי בגין איום לרצח (שבע שנים) שכן שחרור החשוד מהווה סכנה מידית ומוחשית למרשי"

Call Now Button