הקטין שעונה בתיק דומא נכנס מרצונו למאסר: "עברתי עינויים קשים, פגעו בי נפשית ופיזית – החלטתי שאחרי חמש שנים של עינוי דין, ההתעללות הספיקה לי"

א' הקטין שעונה בתיק דומא, ובימ"ש קבע שכל הודאות השווא שהוצאו ממנו בעינויים יפסלו נכנס היום (ב') מרצונו למאסר. הקטין החל לרצות את העונש שהטיל עליו בימ"ש המחוזי, למרות שההליכים בעניינו בבימ"ש העליון עדיין מתנהלים והיה באפשרותו להמתין עם ריצוי העונש עד לסיום ההליכים בערעור.

עם כניסתו לכלא איילון מסר הקטין הצהרה לתקשורת "עברתי עינויים מאד קשים, פגעו בי נפשית ופיזית, גרמו לי לפוסט טראומה שתמשיך איתי. אחרי הליך משפטי הצלחנו לפסול את ההודאות ובית המשטפט קיבל את עמדתנו שהיה עינויים.
שרות הביטחון הכללי והפרקליטות המשיכו וניסו להרע לי בכל דרך, גם אחרי הליך שיקום של שנתיים, אחרי שנה במכינה קדם צבאית וקבוצות בשרות המבחן, ושיקום רציני, השתנתי, עדיין השב"כ והפרקליטות המשיכו עם הרדיפה. ולמרות הרצון של בימ"ש שזה יגמר בעבודות שרות הם התעקשו על מאסר." סיפר א'.

א' הסביר מדוע הוא בחר להיכנס להחל לרצות את עונשו כבר כעת בטרם הסתיים הליך הערעור בבימ"ש העליון "אני החלטתי שאחרי חמש שנים של עינוי דין, ההתעללות הספיקה לי, ואין לי כוח לזה יותר, ואני רוצה לסיים עם זה, אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להקים משפחה. אני נכנס לבית סוהר מרצוני, למרות ערעור שמתנהל בימים אלו בבית המשפט העליון. אני מקווה שבית המשפט עליון יקבל את הערעור ויראה את הדרך שעברתי ויקצר את העונש או ימיר לעבודות שרות.
אני מקווה שכל מי שנוגע בפרשה יראה את הסבל והעינויים שעברנו, אני ועוד אנשים, ושהאמת והצדק יצאו לאור." הוסיף א' תוך שהוא מתייחס גם לנאשמים הנוספים בפרשה.

נזכיר כי על א' הוטלו 3.5 שנות מאסר, אשר מתוכם הוא כבר ריצה כשנתיים וחצי בעת שהיה עצור עד תום ההליכים בתחילת ההליך. כעת נשאר לא' לרצות כ-10 חודשי מאסר. בחודשים הקרובים צפוי לדון בית המשפט העליון בערעור אותו הגיש א' כנגד הרשעות בארגון טרור וכן כנגד חומרת העונש.

עוד נזכיר כי א' הינו הקטין היהודי הראשון אשר עונה במתקני שרות הביטחון הכללי. יחד עם א' עבר עינויים קשים גם עמירם בן אוליאל, אשר בעניינו פסל בימ"ש המחוזי רק חלק מההודאות אשר הוצאו ממנו בעינויים, בימים אלו החל גם בעניינו של בן אוליאל הליך ערעור בבימ"ש העליון, שם יבקש לפסול את כל הודאותיו בעקבות העינויים ולהורות על זיכויו המלא בתיק.

תמונות הקטין בכניסה לתא המעצר

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את הקטין מסר "היום לפני חמש שנים בדיוק נפל דבר בישראל , יהודי עונה עינויים קשים במרתפי השב"כ. בית המשפט לאחר, מאבק משפטי, קיבל את הטענות שלו וקבע כי נעשתה פגיעה קשה בגופו ובנפשו של הקטין ופסל את ההודאות. חרף ההחלטה הדרמטית הזו, לקיחת אחריות חלקית על מספר מעשים איזוטריים ורחוקים ותיקונו המשמעותי של כתב האישום, המשיכו הפרקליטות והשב"כ לרדוף את הקטין. גם לאחר שבית המשפט התרשם בצורה דרמטית מהשיקום המופלא שעשה הקטין, שעבר סדנאות והשתתף בקבוצות ואף היה במכינה קדם צבאית, ביקש בית המשפט להטיל עליו עונש בעבודות שירות אבל המדינה, הפרקליטות והשב"כ התנגדו לכך וטרפדו את המהלך הזה.

היום הוא נכנס לצערי למאסר, קצר אמנם, אבל אני בטוח שתוך חודש לערך שבו בית המשפט ידון בכך, נשכנע את בית המשפט כי צריך לעשות צדק ולסיים את הפרשה העגומה הזאת בעונש מקל יותר וכך נעשה סיום לאותה פרשה." הוסיף עו"ד קידר.

Call Now Button