הרפורמים נגד אושיית הפייסבוק הימנית

"ניסיון סתימות מחוצף ומכוער של תנועת הרפורמים": בעקבות תלונה שהוגשה לפרקליטות על ידי התנועה הרפורמית, נחקרה איילת לאש, אושיית רשת ימנית, בטענה של "הסתה לגזענות". חוננו: "הפרקליטות מהלכת אימים על אזרחים תמימים, רק משום שהעזו לציין את מחדלי רשויות החוק. התנהלות של משטרים אפלים"

לפני כשבועיים נחקרה איילת לאש, אושיית רשת ימנית, במשטרה בעקבות תלונה שהגישה "התנועה הרפורמית" כנגדה בפרקליטות בתואנה של "הסתה לגזענות". התלונה הוגשה על רקע פוסטים שפרסמה לאש בהם הביעה את דעותיה אודות אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בפשע המתחולל במגזר הערבי וכנגד מדיניות הטיפול של המדינה בעניין.

מסיפור החקירה עולה כי גם השוטר שחקר אותה לא ראה לנכון כי זהו הצעד המתבקש ואמר כי גם הוא אינו מבין מדוע עליו לחקור אותה. בחקירה נאמר לה בנוסף כי "התנועה הרפורמית" היא זו שפנתה לפרקליטות בדרישה לחקור אותה.

עו"ד משה פולסקי

"ניסיון סתימת הפיות המחוצף והמכוער של תנועת הרפורמים הוא בושה וכלימה", מסרה איילת לאש, "ועצם העובדה שבמדינה דמוקרטית לוקחים אמא לארבעה, בוגרת שירות לאומי ואשת לוחם במילואים – לחקירת משטרה כאחרונת העבריינים בעוון פוסטים לגיטימיים בפייסבוק, הוא תעודת עניות לחופש הביטוי פה ולמערכות המדינה שמשתפות פעולה עם הטרלול החולני הזה.
אני אשת חוק ומעולם לא הפרתי חוק או קראתי להפר. נסיונות ההשתקה העלובים האלה לא ינצחו אותנו".

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי, המייצגים את איילת לאש מטעם ארגון 'חוננו' מסרו: "זו שערוריה מאין כמותה. איילת נחקרה על פרסום ציוץ בטוויטר בו היא מלינה על אוזלת היד של משטרת ישראל בטיפול בפשיעה במגזר הערבי. לתדהמתנו הרבה משטרת ישראל קיבלה הנחיה מהפרקליטות לחקור את איילת לאש תחת אזהרה.

מדובר בסתימת פיות חמורה המזכירה התנהלות של משטרים אפלים. עצם מתן האישור לפתיחה בחקירה, במקרה זה הינו שערורייה בפני עצמה. הפרקליטות מדברת גבוהה גבוהה על חופש הביטוי ולא חוקרת מאות עבירות של הסתה לאלימות וטרור מפורשים במגזר הערבי בשל חשיבות חופש הביטוי, ואילו כשמישהי יהודיה, רק מצייצת על האלימות הגואה במגזר הערבי ועל אוזלת היד של רשויות האכיפה בעניין, היא מזומנת למשטרה לחקירה באזהרה. הפרקליטות פשוט מהלכת אימים על אזרחים תמימים שרק ביקשו לציין בציוץ את מחדלי רשויות החוק בעניין ובמקום לשנס מתניים ולהתחיל להילחם במרץ בפשיעה הנרחבת במגזר הערבי, מה עושה הפרקליטות? מורה לחקור את מי שמעז לצייץ בעניין. פשוט בושה".

Call Now Button