השופט גורדון "מעצרי תג מחיר באינטרס הלאומי"

הנערים שנעצרו עם טוש ומסמרים בצומת אלעד ישוחררו ממעצר לאחר ארבעה ימים.

עו"ד בן גביר מארגון חוננו: "הגיע הזמן שהאסימון ייפול למשטרה ויפסיקו לחפש מתחת לפנס"

שני הנערים בני ה-14 וה-17 שנעצרו לאחר שבכליהם נתפסו טוש ומסמרים בעת שעמדו ביום חמישי בלילה בצומת אלעד, שוחררו ממעצר.

בדיון שהתקיים היום ביקשה המשטרה את שחרורם בתנאים לאחר שלא נמצאו כל הראיות המוכיחות כי היתה בכוונתם לבצע עבירה כלשהיא. חוקרי המשטרה דרשו לשלוח את השניים למעצר בית למשך 12 יום וכן הפקדה כספית גבוהה של 5,000 ש"ח כתנאי לשחרור. עו"ד איתמר בן גביר שייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו דרש לשחררם ללא כל תנאי, ובסופו של דבר הורה השופט אלכסנדר רון כי ישהו במעצר בית למשך שבוע ויפקידו 2,000 ש"ח בקופת בית המשפט.

"שוב מתגלה כי המשטרה ממהרת לעצור את צעירי הגבעות אך התיק מסתיים ללא כתב אישום וללא כל חומר ממשי", אמר בתגובה לשחרור הנערים עו"ד איתמר בן גביר. "הגיע הזמן שהאסימון ייפול למשטרה ויפסיקו לחפש מתחת לפנס ילדים המחזיקים טושים ומסמרים".

שני הנערים נעצרו ביום חמישי בעת שעמדו בצומת אלעד בדרכם מהישיבה בה הם לומדים, לבתיהם בבית שמש וקרית ארבע. בשל היותם בעלי פיאות וכיפות גדולות, עצרו בסמוך אליהם בלשי משטרה אשר ביקשו לערוך חיפוש בכליהם. לאחר שנמצאו ברשותם טוש ומספר מסמרים, הועברו השניים ליחידה לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י, שם נחקרו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, תוך שהחוקרים טוענים כי הטוש והמסמרים הם "אמצעים לביצוע פשע שנאה לאומני".

ביום שישי הוארך מעצרם עד למוצאי שבת ובמוצאי השבת הוארך המעצר שוב עד ליום שני. ארגון חוננו הגיש ערר על הארכת מעצרם ובית המשפט המחוזי דחה את הערר. עם זאת קבע ביהמ"ש המחוזי כי במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בחקירה ישוחררו השניים.

יש לציין כי בעת הארכת מעצרם ביום שישי תמה עו"ד איתמר בן גביר מטעם ארגון חוננו, כיצד נער ערבי שנעצר באותו היום כשברשותו בקבוק תבערה, שוחרר ממעצר, בעוד שני הנערים ישארו במעצר. השופט אהד גורדון השיב כי המעצר במקרה של הנערים היהודים הוא "באינטרס לאומי", וזאת בניגוד לערבי שהתכוון להשליך בקבוק תבערה.

אתמול (א') נעצרה בידי חוקרי ימ"ר ש"י אמו של אחד הנערים ובמשך שעות נחקרה בידי המשטרה, ככל הנראה במטרה להפעיל לחץ על בנה הצעיר.

טוש

Call Now Button