התנהלות לקוייה של קצין מג"ב הביאה לסגירת תיק כנגד תוקף ערבי – תלונה כנגד הקצין נדחתה

ערבי ירק על בחור יהודי. הבחור תיעד במצלמה את החשוד, קצין מג"ב שהיה במקום סרב לעצור את החשוד במקום ושלח את המתלונן להגיש תלונה. בהמשך התברר כי הקצין אפילו לא לקח את פרטי התוקף. כעת תלונה על התפקוד הלקוי של השוטר נדחתה. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו "ההתנהלות של מג"ב משדרת מוטיבציה שלילית לטפל בתלונה, כוונתנו לערער על ההחלטה"

קצין תלונות הציבור של מג"ב דחה תלונה על תפקוד לקוי של קצין מג"ב אשר סרב לעצור תוקף ערבי שירק על יהודי, וכן לא לקח את פרטיו. קצין תלונות הציבור קבע כי התלונה היא בלתי מוצדקת, וזאת למרות שהאירוע מתועד.

בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את המתלונן, שהוא מצביע על התוקף ומבקש מהקצין כי יעצור אותו כיוון שתקף אותו ביריקה. הקצין מסרב לעצור את התוקף ושולח את המתלונן להגיש תלונה בתחנת המשטרה ומבטיח לו כי יטפל בנושא.

האירוע, שהתרחש לפני כשנה וחצי, בערב יום כיפור בעיר העתיקה החל כאשר יאיר קהתי התרים לעמותה, וראה כי בסמוך אליו עומד דוכן לממכר מאפים של ערבים והזהיר את הקונים היהודים כי לא קיימת תעודת כשרות. המוכרים בדוכן החלו לקלל אותו ושוטרי מג"ב שהיו במקום הגיעו להפריד ואף הורו כי אין באמירתו כל בעיה.

לאחר מכן צעיר בן מיעוטים התקרב ואף ירק עליו, בשלב הזה הוציא מצלמה והחל מתעד את האירוע. במהלך התיעוד נראה היהודי פונה אל קצין מג"ב שהיה בסמוך לדוכן ומצביע על בן המיעוטים שירק עליו תוך שהוא מבקש לקחת ממנו פרטים משום שבכוונתו להגיש כנגדו תלונה. בסרטון מצולם הקצין, יחד עם תג השם שצמוד למדיו כשהוא מרחיק אותו מהמקום ואף מבטיח לקחת את פרטי התוקף. בסרטון נשמע הקצין אומר "אני אקח פרטים, אני אקח הכל. תעלה להגיש תלונה, אבל עכשיו".

לסרטון האירוע בכתבה באתר "סרוגים"

כחודש לאחר הגשת התלונה עודכן המתלונן כי התלונה נסגרה בעילת 'עבריין לא נודע'. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו ביקש את חומרי החקירה ומהם עלה כי הקצין באירוע הודה כי לא לקח את פרטי התוקף. בעקבות כך הוגשה תלונה לקצין תלונות הציבור כנגד השוטר אליה מירון בטענה כי תפקד באופן לא מקצועי וסיכל את האפשרות להעמיד לדין את התוקף, אך למרבה התדהמה במשטרה טענו כי לא נמצא שם של קצין כזה במערכת של משטרת ישראל.

קהתי, אשר הגיש את התלונה, החליט לחפש את הקצין בעזרת רשת הפייסבוק, ולאחר שמצא את הפרופיל של הקצין שלח תמונות ופרטים נוספים לקצין תלונות הציבור. כעת, לאחר שנמצא הקצין טוענת המשטרה כי "הקצין מציין כי אינו זוכר כי אמר לך כי יעביר את פרטי התוקף ובכל מקרה לנוכח המשימה ועומס האירועים לא יכול היה להתעכב ולברר את פרטי התוקף לבקשתך".

קהתי תיאר את התסכול מהתנהלות המשטרה "לפני יותר משנה, חוויתי השפלה מצד ערבי שירק עליי. בחרתי לטפל בזה בדרך החוק, ובמקום זה נהיה לי כאן עוול מתמשך. בתור אזרח, מצאתי את עצמי רודף אחרי מערכת שמנסה כביכול להצר לך את הצעדים, במקום לעזור לך. זה הגיע לרמה קיצונית שבו אני מצאתי לקת"צ את השוטר שנהג שלא כשורה, בעזרת הפייסבוק ובעזרת חברים. גם עכשיו במקום להודות במחדל של הקצין, המשטרה מתחמקת ומציעה הסברים לא מוצדקים לכך שהקצין התנהל באופן לא מקצועי".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אמר "ההתנהלות של מג"ב משדרת חד משמעית, מוטיבציה שלילית לטפל בתלונה ולהסיק מסקנות, ולעשות את התפקיד שהנהלים מטילים על קצין תלונות ציבור. אנחנו הודענו כבר על כוונתו לערער על ההחלטה ונעשה זאת לאחר שנקבל את כל חומרי הבדיקה".

Call Now Button