חבר כיתת הכוננות זוכה מירי לעבר פלסטינים

בית משפט השלום בירושלים זיכה את יעקב סקאגו שהואשם בירי לעבר פלסטינים. בהחלטתו קבע השופט דוב פולוק כי ישנן סתירות בין עדויות שני הפלסטינים שזימנה התובעת, וכי הנאשם ירה רק לאחר שנחבל בפניו מאבן שיידו לעברו.

ההתפרעות אירעה לפני כשמונה שנים, כאשר קבוצה של כמאה פלסטינים מהכפר קוצרא הגיעו לעבד אדמות חקלאיות שנויות במחלוקת ליד היישוב אש קודש. במקום התפתח עימות בין הפלסטינים לתושבי היישוב, וסקאגו הוקפץ עקב היותו חבר בכיתת הכוננות של היישוב הסמוך שבות רחל.

לפי כתב האישום, סקאגו ירה מאקדחו מספר כדורים לעבר תושבי הכפר תוך שהוא מתקדם לכיוונם. לעומת זאת, טען סקאגו כי ירה באוויר, וגם זאת רק לאחר שנפצע בפניו מאבן שהושלכה לעברו.

              צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

בהחלטת השופט נכתב כי "אין חולק ש100 תושבי קוצרא התפרעו וניסו להגיע ליישובים, תוך יידוי אבנים. אין חולק שבמסגרת אותה התפרעות הנאשם נחבל מאבן בפניו ונשבר אפו. הנאשם אכן ירה ארבעה כדורים, אך אין לשלול שירי זה היה באוויר והיה מוצדק".

עוד הוסיף השופט כי "יש סתירות של ממש בעדויות של אימן ועבד חכים (פלסטינים שהיו עדים למקרה), כשהעידו על הסכסוך שלהם עם אנשי היישובים". כאמור, לאחרונה זוכה סקאגו מכתב האישום שהוגש נגדו, שמונה שנים לאחר האירוע.

עו"ד עדי קידר מהארגון שייצג את סקאגו בירך על ההחלטה "טוב עשה בית המשפט שזיכה את הנאשם מהעברות שיוחסו לו בכתב האישום. כתב האישום הזה לא היה צריך להיות מוגש, ובמהלך השנים הרבות בהן התנהל התיק נתגלו עוד ועוד קרעים וקשיים ראייתיים.

פנינו פעם אחר פעם לפרקליטות ואמרנו להם 'רבותיי, התיק הזה מחורר לגמרי, עדי התביעה משקרים במצח נחושה' ולמרות זאת המשיכה הפרקליטות בצורה לא ברורה לרדוף את הנאשם, בחור ללא שום עבר פלילי, אדם תורם לחברה, משכמו ומעלה. אני שמח שבסופו של דבר הצדק נעשה ובית המשפט הורה על זיכויו" הוסיף.

Call Now Button