טרוף הצווים המנהליים: מסוקים הופעלו במהלך מעצרו של המורחק המנהלי נריה זארוג

נריה זארוג מיצהר, ביצע מחאה פסיבית כנגד צו מנהלי שהוצא כנגדו וקשר עצמו במתקן מיוחד לבית ביצהר. כעת נחשף כי המשטרה השקיעה ברדיפתו עשרות שוטרים ו-2 מסוקים. עו"ד משה פולסקי מחוננו "מדובר בטירוף מערכות ובבזבוז משווע של מאות אלפי שקלים מקופת הציבור. נראה כי יש מקום להקים ועדת חקירה שתבחן מי נתן את ההנחיות, ומאלו שיקולים בוצע המעצר"

נריה זארוג, תושב יצהר, התפרסם כאשר סרב לעזוב את ביתו ומשפחתו לאחר שקיבל צו הרחקה מנהלי. כאשר הגיעו השוטרים לעוצרו, הוא נמצא נתון במתקן המחובר לבית בישוב יצהר ובכך ביקש להביע באופן פאסיבי את מחאתו כנגד הצו החריג שהוצא כנגדו ואת החיבור הבלתי ניתן לניתוק, שלו מאדמתו.

כעת במסגרת תיקון חריג של כתב האישום שמתנהל כנגדו בבימ"ש השלום בפ"ת נחשף היקף ההשקעה של משטרת ישראל וימ"ר ש"י כנגד זארוג, כאשר פעילות המשטרה במהלך המעצר שלו, כללה הפעלת לא פחות מ-80 שוטרים וקצינים, 21 כלי רכב משטרתיים, ואף שימוש ב-2 מסוקים. ע"פ טענת התביעות רק עלות אכיפת הצו כנגד זארוג עלו כ-150,000 ₪ כל זאת מעבר לכל ההשקעה הכספית בכל ההליכים המשפטיים כנגדו.

"פירוט עלויות אכיפת הצו החריג בכתב האישום, זה דבר שמעולם לא ראיתי. זו פרקטיקה לא הגונה ולא מקובלת." אומר עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצג את זארוג, "מעולם לא נתקלתי בכתב אישום גם לא כנגד מחבלים, בהם צוין כמה חיילים השתתפו במרדף או כמה חיילים הגיעו לזירת הפיגוע, וודאי שאין הדבר מצוי בכתבי אישום כנגד עבריינים פליליים המואשמים בעבירות חמורות. מעולם לא שמענו כי המשטרה מפרטת כמה עלה המז"פ וכמה היא עלות שכרם של השוטרים שגבו את התלונה, מדובר בסעיף שכל כולו אכיפה בררנית ורדיפה, שאך מוכיח כי אין מדובר בהליך פלילי רגיל אלא בהתעמרות של הרשויות כנגד זארוג".

עוד הוסיף עו"ד פולסקי כי "מדובר בטירוף מערכות. מדובר בבזבוז משווע של מאות אלפי שקלים מקופת הציבור. בכסף שהושקע במעצר, יכלו להחזיק משפחות שלמות למשך תקופת ארוכות. נראה כי יש מקום להקים ועדת חקירה שתבחן מי נתן את ההנחיות, ומאלו שיקולים בוצע המעצר."

זארוג.      צילום: הלל מאיר, פלאש 90

לסיום הזכיר כי מדובר באכיפת צו מנהלי חריג "עוד יש לזכור שמדובר בצו מנהלי חריג שמכוחו התבקש בחור צעיר לעזוב את ביתו ומשפחתו. עצם הוצאת הצו המנהלי, והמעצר החריג, של הצעיר תוך השקעת סכומים אדירים מקופת הציבור הינה אכיפה דרקונית, פסולה ומיותרת, המעידה על איבוד פרופורציות של משטרת ישראל אשר אך ורק בשל שיקולים זרים ופסולים, בזבזה מאות אלפי שקלים מכספי הציבור. מדובר בכסף שיוצא מהכיס של כולנו, ובשביל מה? להרחיק אב צעיר מביתו, חייבים להפסיק את השימוש בצווים הפסולים הללו, ולמחוק את כתב האישום." סיכם עו"ד פולסקי .

בארגון חוננו מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה ועל תיקון כתב האישום "מדיניות המשטרה של השקעת משאבים עצומים באכיפת הגבלות מנהליות או מינוריות כנגד נערים שעוסקים בהתיישבות גבעות ארץ ישראל היא שערורייה בפני עצמה, אך כעת האבסורד גדל שבעתיים, בעת שהמדינה מבקשת באופן תקדימי להניח על כתפיו של נריה זארוג סכום מטורף שהושקע בשביל מעצר הראווה שלו". בחוננו הדגישו "זה דבר שלא נעשה כנגד אף נאשם, לא מחבל, לא אנס ולא סוחר סמים".

בנוסף דרשו בחוננו שהנושא ייבחן לעומק "הגיע הזמן שהשר הממונה יבחן מי מנחה את המשטרה לשפוך מיליוני שקלים מכיסנו על רדיפה של נערים, חפים מפשע, שמיישבים את הארץ עבור כולנו. על חשבון מי ועל חשבון מה הדברים באים? מי מתעדף את העיוות הזה בסדרי עדיפויות?".

נזכיר כי כל מעצרו של נריה זארוג תועד, באמצעות מצלמות אשר הותקנו במקום בלא ידיעת השוטרים, בתיעוד הקשה ממהלך מעצרו ניתן לראות כי השוטרים ואנשי מערך הכבאות נוהגים כלפי זארוג באלימות, גורמים לו לכאבים ואף פוצעים אותו. לאחר שהוצא זארוג מהמתקן, הוא נעצר ונלקח לבית החולים, כאשר כבר למחרת הורה בימ"ש על שחרורו ודחה את בקשת המשטרה לעוצרו.

Call Now Button