מאסר בפועל: גזר דין למחבלים שביצעו לינץ' בזוג המאורס

ביהמ"ש המחוזי ירושלים גזר 7 ו-5 שנות מאסר בפועל על שני מחבלים בגירים, שהורשעו בביצוע הלינץ' בזוג המאורס במהלך פרעות תשפ"א. בנוסף נגזר על המחבלים עונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים של 40,000 ₪. עו"ד חיים בלייכר "ענישה שמתחשבת כך במחבלים פוגעת בהרתעה".

 

הלינץ' בזוג המאורס: בית המשפט המחוזי ירושלים גזר על שניים מהמחבלים שביצעו את הלינץ' בזוג המאורס בפרעות תשפ"א עונשי מאסר בפועל, 7 שנות מאסר לאחד ו-5 שנות מאסר לשני בלבד. בנוסף, הטיל עליהם ביהמ"ש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים של 20,000 ₪ כל אחד.

מדובר במחבלים נואף אבו אלהווא ורמי סלאח אל דין, שניים מתוך חמשת המחבלים שהורשעו בביצוע הלינץ' בבני הזוג אביה ושחר אנטמן, שהיו זוג מאורס באותה העת. הם הורשעו בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני ועוד. השניים הורשעו באירועים נוספים בחודשים שקדמו ללינץ', בהם עבירות הצתה, זריקת בקבוקי תבערה, פגיעה בכוחות הביטחון ועוד. שני מחבלים בגירים נוספים הורשעו לאחרונה, ומחבל קטין נוסף ממתין לגזר דינו.

עו"ד חיים בלייכר המייצג את בני הזוג מסר "מכתבי האישום עולה פרופיל של מחבלים סדרתיים שלא בוחלים בשום אמצעי כדי לפגוע בכוחות הביטחון ועד ללינץ' האכזרי בו נטלו חלק פעיל ומרכזי. מצער לראות שוב ושוב את היחס המקל של בת המשפט אל המחבלים. בית המשפט לוקח בחשבון שיקולים אישיים של המחבלים, אך נראה ששוכח את השיקול המרכזי שצריך לעמוד לנגד עיניו – זכותם של אזרחי ישראל לחיים בביטחון, אל מול מחבלים טרוריסטים שמאחדים כוחות עם האויב בניסיון לאיום קיומי על מדינתנו.

עצוב יהיה לראות את המחבלים בעוד שנים מעטות מקבלים הזדמנות נוספת להמשיך במעשיהם. ענישה שמתחשבת כך במחבלים פוגעת בהרתעה. אנו דורשים מהפרקליטות לערער על גזר הדין ולדרוש עונשי מאסר כבדים הרבה יותר", סיכם בלייכר.

לפי כתב האישום זיהו המחבלים כי מדובר בנוסעים יהודים, החלו לידות לעברם אבנים, ואחד מהם אף שבר את החלון האחורי של הרכב. שני המחבלים תקפו את אביה, בבעיטות ובעזרת מחסום משטרתי, במשך מספר דקות. המתפרעים שברו את שמשת הרכב, ואחד מהם דקר את אביה באמצעות חפץ חד.

בהחלטתה כתבה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ כי "הפגיעה במתלוננים היתה קשה. תקיפת הרכב ולאחר מן תקיפת המתלונן (אביה) נשעתה תוך שימוש באלימות קשה ועלולה היתה להידרדר ולהגיע עד כדי אבדן חיים… האירוע נפסק של הימלטותו של המתלונן, ואלמלא כן התוצאה היתה עלולה להיות חמורה עוד יותר".

הלינץ' הקשה אירע לפני למעלה משנה, לאחר שאביה הציע נישואין לבחירת ליבו שחר בבית החושן הצופה על הר הבית. בני הזוג עדכנו משפחותיהם וחבריהם ועשו דרכם לכיוון בית אורות, כשבדרך נחסם רכבם ופורעים החלו לזרוק עליהם סלעים ואבנים. אביה יצא מהרכב וספג מכות, אבנים ואף נדקר בגבו. שחר הצליחה להימלט ולחבור למשטרה, ואביה הפצוע הגיע אליהם אף הוא. הוא פונה לבית החולים שערי צדק, אושפז ונזקק לטיפול רפואי ממושך – מה שדחה את מסיבת האירוסין של הזוג.

נזכיר כי במהלך ההליכים המשפטיים העידו בני הזוג על הלינץ' הקשה שעברו. אביה התמקד בתיאור הקשיים שעוברים על הזוג מאז הלינץ "כל עוד אנחנו לא יודעים שהנאשמים שלנו קיבלו את הדין שלהם אז לנו קשה להסתובב בירושלים. כל עוד הם לא יקבלו את העונש שלהם לא נהיה רגועים. אני מצפה מבית המשפט שיחמיר את הדין עם הנאשמים שפגעו בי".

אשתו שחר (אז ארוסתו) תיארה בפני השופטת כיצד יום שמחתם הפך לאירוע קשה "מדובר באירוע של הצעת הנישואין שלנו, אירוע שחיכינו לו וחלמנו עליו כל החיים. האירוע הזה, במקום שייזכר לעד כאירוע המאושר בחיינו, ייזכר כאירוע טראומתי". בהמשך הסבירה שחר כי הם סוחבים עימם את ההשלכות עד היום "דברים שלא חווינו לפני האירוע, פחד ואיום שאנחנו חווים. מתוך כך גם הבקשה שלנו שהנאשמים בתיק שלנו ייענשו באופן המרבי.. יש גם חלק מהתוקפים שלא נעצרו עד היום. אנחנו מבקשים גם להרתיע אותם וגם אחרים כמוהם, שיבינו שמדובר בדבר שלא משתלם להם. נשמח שבית המשפט יתחשב במה שחווינו וימצה איתם את הדין".

Call Now Button