קטין שעוכב בירושלים: "לא נתנו לי להתפנות"

07.06.17

תלונה חמורה הוגשה לקצין תלונות הציבור במשטרת ירושלים כנגד שוטרים אשר עכבו קטין שצעד בערב פסח ברובע היהודי בירושלים.

על פי התלונה הקטין צעד בערב פסח ברובע היהודי בירושלים כשאחז בידיו ארגז קרטון. לפתע נגשו אליו מספר שוטרים וביקשו ממנו לפתוח את הארגז שברשותו.

הקטין לא התנגד לבקשת השוטרים לפתוח את הארגז אך ביקש לראות קודם לכן את תעודת המינוי של השוטרים. השוטרים סירבו להציג לקטין את תעודת המינוי ולהזדהות בפניו כמתחייב בחוק ועיכבו את הקטין עד להגעתו של קצין בכיר יותר.

כשהגיע הקצין שוב נדרש הקטין לפתוח את הקרטון שברשותו אך הוא חזר על כך שהוא כלל אינו מתנגד לפתוח את הארגז רק דורש את זכותו לראות את תעודותיהם של השוטרים.

בתגובה לדרישתו הודיעו השוטרים לקטין כי הוא מעוכב ועליו להתלוות אליהם לתחנת המשטרה. כשביקש הקטין לדעת את סיבת עיכובו – כנדרש בחוק – סירבו השוטרים להסביר לו מדוע הוא מעוכב.

אך גם כשהגיע לתחנת המשטרה המשיכו השוטרים לרמוס את זכויותיו. הקטין עוכב במשך שעות רבות בתחנה וכשביקש שיורשה לו להיכנס לתא השירותים נענה שדבר זה יתאפשר לו אך ורק כאשר דלת התא פתוחה וזאת ללא שנשקפה ממנו כל סכנה מוחשית לשוטרים.

עו"ד מנשה יאדו מהארגון שהגיש את התלונה מסר כי "מדובר בעיכוב שבוצע שלא כדין. לתלונה יש משמעות רוחבית לאור הפגיעה החמורה בצנעת הפרט המתרחשת לעיתים קרובות בתחנת הקישלה. למשרדנו הגיעו תלונות רבות על כך שבתחנת הקישלה מונעים מעצורים ומעוכבים להתפנות בעוד דלת השירותים סגורה, אלא דורשים שהתא ישאר פתוח. בכל המקרים שהופנו אלינו לא מצאנו עילה סבירה כל שהיא לפגיעה כה חריפה בפרטיות העצורים, ולא מצאנו עיגון כל שהוא בחוק המצדיק כזו התנהלות. אני מקווה שהתלונה שהוגשה כיום תביא לתיקון הפרקטיקה הפסולה האמורה"

Call Now Button