עו"ד קידר: "צה"ל מכניס חיילים לסיטואציות בלתי אפשריות"

בעקבות הדחת לוחם הנח"ל החרדי שעודד מעבר של מתיישבים בחסימה משטרתית שנועדה למנוע מהם מחאה על התפרעות ערבים בבנימין, תוקף סנגורו עו"ד עדי קידר מהארגון את התנהלות הצבא המכניס חיילים לסיטואציה בעייתית.

"מצער מאוד שצה"ל ממשיך להכניס חיילים לסיטואציות בלתי אפשריות מבחינתם", אומר קידר ומדגיש כי החייל תושב השומרון, וכי אירוע המחאה הגיע בעקבות פציעת תושבים מאבנים שהושלכו בידי ערבים על ציר אלון באותו הערב.

"חבל שבשל חוסר מחשבה לוחם קרבי מוצא עצמו בכזה מצב בו הוא נאלץ לעמוד מול חברים ושכנים ובסופו של דבר להישפט בידי מפקדיו בשל אירוע אליו לא היה צריך להכניסו מלכתחילה, ואנו מקווים כי בצה"ל יפיקו את הלקחים הנדרשים ממקרה זה", אומר קידר.

הלוחם מגדוד הנח"ל החרדי נידון לריתוק ממושך ועל פי פרסומי דובר צה"ל אף יודח מתפקיד לחימה. על פי הטענה הוא הגיע במוצאי השבת האחרונה יחד עם שוטרת איתה הוצב ב"שילוב זרועות" בין המשטרה לצה"ל, לאזור בו חסם כח משטרה מתיישבים שמחו על סגירת כביש אלון ליהודים בשל התפרעות ערבים.

במהלך האירוע נטען כי הלוחם נקט צד לטובת המתיישבים, נעמד חוצץ בין השוטרת לבין אחד המפגינים אותו היא ביקשה לתפוס, ועודד את המפגינים לעבור את המחסום בכדי למחות על פציעת תושבים מיצהר מיידוי אבנים של ערבים באותו הזמן בציר.

בתמונות: הרס הבתים בבית אל.
צילום: Nati Shohat/FLASH90

Israeli security forces scuffle with Israeli settlers who had barricaded themselves in an attempt to prevent the demolition of illegally constructed buildings, at the Jewish settlement of Beit El, near the West Bank town of Ramallah, on July 28, 2015. Israel's Supreme Court ruled earlier to demolish the 24 housing units in the settlement claiming they were illegally built on private Palestinian land. Photo by Nati Shohat/FLASH90 *** Local Caption *** ??????? ??????? ????? ??? ??

Call Now Button