עונש מאסר מגוחך למחבל שניסה לרצוח יהודים

הסדר טיעון עם מחבל שהשליך מטען לעבר חיילים וקטין בשומרון. 
עו"ד בלייכר שמלווה את הקטין: "דורשים לבטל את הסדר הטיעון ולפסוק פיצויים גבוהים לקטין".

הפרקליטות הצבאית סיכמה על עסקת טיעון עם מחבל שהואשם בשלושה ניסיונות רצח, ובין היתר השליך מטען חבלה על נער, לפיו הוא ירצה רק שמונה שנות מאסר. הדבר תלוי בהחלטת בית המשפט.

המחבל, יזיד חסין עואד סרוגי, ייצר מטעני חבלה וניסה לפוצץ אותם בהזדמנויות שונות ובאזורים שונים ברחבי יהודה ושומרון. על פי כתב האישום, באחד מהמקרים, נודע לו כי כוחות צבא נכנסים לטול כרם, והוא יצא במטרה להשליך עליהם את מטעני החבלה, אולם כאשר הגיע לאיזור הלוחמים, הוא הבחין כי בסמוך אליהם עומדים אזרחים פלסטינים רבים ולכן נמנע מכך באותה עת.

כמה חודשים לאחר מכן, נסע סמוך לעינב ושבי שומרון במטרה להשליך מאת המטענים שהכין לתוך מכוניות בעודם בנסיעה. גם במקרה זה הדבר נמנע ממנו כיון ששהו במקום באותה עת רכבי בטחון רבים. הוא המשיך בנסיעה לכיוון שכם, ובצומת ג'ית הבחין בנער שעומד בתחנת האוטובוס. לאחר שסרק את השטח ווידא כי אין באזור כוחות ביטחון, האט סמוך לנער וזרק לכיוונו את המטען. בדרך נס בלבד המטען לא התפוצץ.

לאחר האירוע הוגשו נגדו כתבי אישום בגין גרימת מוות וייצור חפץ נפיץ, אולם כאמור הפרקליטות הצבאית הגיעה אתו לסיכום בו הוא יודה על עבירת ניסיון גרימת מוות וייענש בשמונה שנות מאסר בלבד. כאשר גם בזאת אחת מהשנים כוללת עונש על תנאי שהיה לו מאירוע אחר בעבר. מיותר לציין כי בעבירות מן הסוג הזה בדרך כלל נשלחים מחבלים לכלא לתקופות ארוכות הרבה יותר.

אביו של הנער תקף במילים קשות "כששמענו על זה נדהמנו. זו שערורייה! זה שבנס הילד שלנו ניצל זה אומר שהמחבל צריך לשבת פחות זמן בכלא?"

עו"ד חיים בלייכר מלווה את המקרה ומסר: "לא ייתכן שהמחבל ישוחרר ויוכל להמשיך במעשיו תוך שנים מעטות. אנו דורשים את ביטול הסדר הטיעון ושפיטת המחבל לעשרות שנים, כפי שמורה החוק, בנוסף לפסיקת פיצויים מוגברים לנפגע העבירה".

לכתבה באתר y-net

Call Now Button