פיקוד מרכז על הריסת ביתה החדש של משפחת המחבל: "אינה עומדת בקריטריונים של בג"ץ"

לשכת פיקוד המרכז השיבו להוריו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד כי הריסת ביתה החדש והמפואר של משפחת המחבל "לא עומדת בקריטריונים שקבע בג"ץ", זאת למרות שאין חולק על כך שהריסת הבית תתרום להרתעת מחבלים פוטנציאליים נוספים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "הטלת האחריות על מחדלים ביטחוניים על בג"צ הינה חידלון שלא ניתן להשלים איתו".

הוריו של הרב "כל עוד הבית החדש והמפואר יעמוד על תילו עוד ועוד מחבלים פוטנציאליים ובני משפחותיהם יקבלו רוח גבית להמשיך ולפגוע במשפחות רבות בישראל."

בלשכת פניות הציבור של פיקוד מרכז השיבו להוריו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד כי ביתה החדש והמפואר של משפחת המחבל לא יהרס, היות והריסתו "אינה עומדת בקריטריונים שנקבעו על ידי בית המשפט העליון", זאת למרות שביתה הקודם של המשפחה אכן נהרס ואין חולק על תרומת ההרס להרתעת מחבלים פוטנציאליים.

במענה של פיקוד המרכז הודגש כי "הדירה בה התגורר המחבל הוחרמה ונהרסה על ידי כוחות הביטחון ב24 באפריל 2019, בהתאם לצו החרמה..". אולם, מתברר כי הבית החדש והמפואר של המשפחה שנבנה באותו הכפר "אינו מצוי במקום עליו חל צו ההחרמה וההריסה שהוצא.. הריסת הבית אינה עומדת בקריטריונים שנקבעו על ידי בית המשפט העליון".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הוריו של הרב אטינגר תקף את תשובת פיקוד המרכז "בפנייתנו בשם משפחת אטינגר לאלוף הפיקוד הצבענו על התנהלות מסוכנת של מפעל הטרור, אשר מגייס כספים ובונה בניינים עבור מחבלים ומשפחותיהם על מנת לעודד טרור – ובכך פוגע קשות בהרתעה".

תמונת הבית החדש מתוך עמוד הפייסבוק של פת"ח בקלקיליה

עו"ד בלייכר הסביר את בקשת המשפחה להרס הבית החדש "על כן הצענו להפעיל סעיפי חוק שחוקקו כנגד תמיכה בטרור (ובכללם סעיף 119 לתקנות ההגנה), אשר מתירים להחרים ולהרוס בתים של תומכי טרור ולא רק את הבית שהמחבל התגורר בו. המענה שקיבלנו אינו חולק כלל על טענותינו ועל ההיגיון שבנקיטת צעדים אלו נגד הטרור, אלא אומר דבר אחד – לפי קריטריון בית המשפט העליון (בשבתו כבג"ץ) לא ניתן להרוס בית שהמחבל שרצח לא התגורר בו".

עוד הוסיף עו"ד בלייכר כי "הטלת אחריות של המפקד הצבאי למחדלים ביטחוניים והשלכתו על בג"ץ הינה בריחה מאחריות וחידלון שלא ניתן להשלים אתו. אנו דורשים מהמפקד הצבאי להורות על הרס הבית שכולו עידוד לטרור ורצח. ככל שבג"ץ יפסוק שוב בעד הטרור וכנגד כוחות הביטחון, על המפקד הצבאי לדרוש מהמשלה להסדיר את עניין המשילות ונתינת אפשרות לזרועות הביטחון לפעול למען ביטחון אזרחי ישראל".

נזכיר כי בית המחבל שרצח את הרב אטינגר ואת החייל גל קיידאן בפיגוע ירי בצומת אריאל לפני למעלה משנה אמנם נהרס על ידי הצבא, אולם ארגון הפת"ח בנה עבור משפחתו בית חדש באותו הכפר, באמצעות כספי תרומות ותמיכה.

בפניית ההורים לאלוף פיקוד המרכז נכתב "בניית בית מפואר למחבל ולמשפחתו מהווה תמיכה מפורשת בטרור ועידוד לביצוע מעשים אלו. יתירה מזאת, בניית בית פאר עבור משפחות מחבלים שבתיהן נהרסו מעקרת מן השורש את יעילות הריסת בתי מחבלים כצעד הרתעתי המונע פיגועים. השלמה עם מציאות כזו שמה ל'לעג וקלס' את פעולות ההרתעה .. ויוצרת סיכון מוחשי ומידי לאזרחי ישראל".

כאמור, בלשכת פיקוד המרכז השיבו כי הריסת הבית אינה עומדת בקריטריונים שקבע בג"ץ.

הוריו של הרב אטינגר הגיבו להחלטה "אנו מבקשים להביע את כאבנו הרב על כך שבני משפחת רוצח יקירנו ממשיכים לקבל מימון ותנאים 'בזכות' הרצח שביצע המחבל השפל. כל עוד הבית החדש והמפואר יעמוד על תילו עוד ועוד מחבלים פוטנציאליים ובני משפחותיהם יקבלו רוח גבית להמשיך ולפגוע במשפחות רבות בישראל."

Call Now Button