פצועת הפיגוע התנגדה לשחרור המחבל, עו"ד של המחבל משכה את הבקשה – המחבל יישאר במעצר

הועדה לשחרור מוקדם התכנסה בשבוע שעבר ודנה בבקשתו של המחבל נדאל ג'בארין לשחרור מוקדם, אך עו"ד של המחבל משכה במהלך הדיון את הבקשה. חיים בלייכר עו"ד אשר מלווה את הפצועה מהפיגוע: "נמשיך לעקוב על מנת למנוע ניסיון נוסף של שחרור מוקדם של המחבל שגם כך קיבל עונש מגוחך על מעשיו"

במהלך דיון בוועדת השחרורים של שב"ס היום (ב') משכה עו"ד של המחבל נדאל ג'בארין את בקשתו לשחרור מוקדם. ג'בארין אשר ביצע פיגוע דקירה בעיר אילת בו נפצעה אישה, לפני כחמש שנים הורשע ומרצה עונש מאסר של 6.5 שנים בגין חבלה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזעני. הנפגעת בפיגוע פנתה לוועדת השחרורים וביקשה כי מאסרו של המחבל לא יקוצר.

בפיגוע שארע בתאריך 29/10/2015 הגיע המחבל חמוש בסכין לתחנת האוטובוס בעיר אילת ודקר אישה בכתפה בעת שחיכתה בתחנה. האישה החלה לצעוק והמחבל נמלט אך זמן קצר לאחר מכן נתפס ונעצר. בחקירתו הודה כי תכנן לבצע פיגוע נגד יהודים ואף טען שהושפע מסרטוני פיגועים שהתפרסמו בכלי התקשורת.

אילוסטרציה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כפי שפורסם, הנפגעת פנתה באמצעות עו"ד חיים בלייכר בארגון "חוננו" כבר בחודש יוני לוועדה והביעה את התנגדותה לשחרורו המוקדם של המחבל. בבקשה נימק עו"ד בלייכר כי "המחבל הורשע בעבירה חמורה ביותר עם נסיבות מחמירות ביותר. מנעד הענישה הקיים גבוה בהרבה מאשר העונש שהושת בפועל על המחבל, עונש של 6.5 שנים בלבד. קיצור מאסרו של המחבל תהווה פגיעה חמורה באמון הציבור במערכות החוק והצדק".

במכתב נימק את התנגדותה של הפצועה מהפיגוע לשחרורו המוקדם של המחבל בכך שהיא סובלת מפוסט טראומה שלא מאפשרת לה לתפקד באופן יומיומי ולסיום סיכם בא כוחה: "הקלה בעונשו של המחבל תהווה העמקת הפגיעה של אמון המבקשת במערכות החוק והצדק ועלולה להחמיר את מצבה הנפשי".

בשבוע שעבר התכנסה הועדה ודנה בבקשת המחבל לשחרור מוקדם, כאמור עו"ד אשר מייצגת את המחבל משכה במהלך הדיון את הבקשה. בתגובה מסר עו"ד בלייכר: "אנו מקווים שתרמנו את חלקנו להסרת החרפה לכך שהייתה קיימת למישהו מחשבה על שחרור מוקדם של המחבל. אנו נמשיך לעקוב על מנת למנוע ניסיון נוסף של שחרור מוקדם של המחבל שגם כך קיבל עונש מגוחך על מעשיו".

לכתבה באתר ערוץ 7

Call Now Button