צעיר שהותקף בעיר העתיקה יפוצה בעשרות אלפי שקלים

בן מיעוטים שתקף יהודי בעיר העתיקה בירושלים יפצה אותו בסכום כולל של 26,000 ₪, שרובו כבר שולם.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו "להליך האזרחי חשיבות רבה – גם פיצוי הנפגעים וגם התרעת התוקפים על ידי תשלום הפיצויים מכיסם"

בן מיעוטים שתקף יהודי בעיר העתיקה הורשע בהליך פלילי ונאלץ לשלם קנס לפצוע על סך 5,000 ₪. לאחר מכן תבע הפצוע את התוקף בתביעה אזרחית נגררת, ולפני כחודש הוחלט כי התוקף יפצה את היהודי ב21,000 ₪ נוספים במסגרת הסכם פשרה. יותר ממחצית הכסף הועבר לפצוע, והיתר יועבר עד חודש יוני.

התקיפה אירעה לפני כחמש שנים, בעת שהבחור היהודי צעד ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. בדרכו עבר היהודי סמוך לקבוצת בני מיעוטים, אליה הצטרף התוקף. חלק מאנשי הקבוצה קראו ליהודי בערבית לעזוב את המקום, והתפתחו חילופי דברים בינו ובין חברי הקבוצה.

התוקף התקרב לעבר היהודי בתנועה מאיימת, וחבר קבוצה אחר יידה לעבר היהודי אבן שנחתה סמוך לרגליו. או אז פתח היהודי את בקבוק המים שהיה בידיו והתיז מים לעבר חברי הקבוצה. בתגובה רדפו התוקף וחברו אחרי היהודי, ובעקבותיהם הקבוצה כולה.

התוקף וחברו הצליחו להשיג את היהודי ותקפו אותו. התוקף קפץ על גבו של היהודי וכתוצאה מכך התגלגל הבחור במדרגות שהיו במקום. התוקף המשיך להכות את הפצוע באגרופים לפניו בעוד חברו בועט בפצוע ומכה בראשו.

התוקף וחברו פסקו ממעשיהם רק כשהגיעו למקום מאבטחים ששמעו את זעקות הפצוע. כתוצאה מהתקיפה נגרם לפצוע שבר מסובך בידו השמאלית. כאמור, התוקף הורשע בהליך הפלילי ונאלץ לשלם קנס לפצוע. לאחר מכן תבע אותו הפצוע בתביעה אזרחית ובמסגרת הסם פשרה סוכם כי התוקף ישלם לפצוע סכום נוסף.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הסביר את חשיבות ההליך האזרחי "להליך האזרחי שמנוהל נגד המפגעים יש חשיבות רבה, גם בכך שהוא נותן שיפוי ופיצוי לאלו שנפגעו על ידי אותם מפגעים, וחשוב מכך – הוא מהווה גורם מרתיע. בהרבה מההליכים בהם אנו מגיעים לפשרה והתוקף משלם את הכסף מכיסו, אנו רואים תהליך הפנמה של המעשה והבנה של אותו תוקף שזו הפעם האחרונה שהוא יעז לתקוף יהודי. נותן המון סיפוק לראות שאנו גם מפצים את הנפגע וגם מוודאים שאותו תוקף יצא ממעגל תוקפי היהודים"

לקישור לכתבה שפורסמה באתר 'כיפה'

Call Now Button