רפי לבנגרונד יגיע לדיון בערעור שהגיש סייען המחבל

היום יתקיים דיון בערעור שהגיש מוחמד חרסה, שסייע למחבל מברקן להימלט, בו ביקש להקל את העונש נגזר עליו. למרות שהשופט דחה את בקשת משפחות הנרצחים להצטרף כצד להליך, רפי לבנגורנד יגיע לדיון בלווית עו"ד בלייכר מארגון חוננו

היום (א') בצהריים יתקיים דיון בבית המשפט הצבאי לערעורים במחנה עופר בבקשתו של מוחמד חרסה להקל בעונש שנגזר עליו. חרסה הורשע בעבירת אי מניעת הפיגוע ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ותשלום פיצויים על סך 26,000 ₪.

משפחות הנרצחים בפיגוע מתנגדות נחרצות לכל הקלה בעונשו, ואף ביקשו להצטרף כמשיבים בערעור "תוך הבנה שכל הקלה שתינתן לשותפים למעשי טרור מהווה פגיעה קשה בהרתעה ומזמינה את הפיגוע הרצחני הבא".

אולם, נשיא ביהמ"ש הצבאי לערעורים, אל"מ נתנאל בנישו, החליט שלא לאשר למשפחות להצטרף כמשיבים בערעור.

למרות זאת, לדיון היום יגיע רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד יחזקאל הי"ד, בלווית עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים מסר "אנו סבורים שבמלחמה בטרור יש להילחם בכל הכלים ובכל העוצמה. לאחר מאבק עיקש של משפחות הנרצחים נתנה נשיאת בית המשפט הצבאי בשומרון פסק דין ברור ונוקב, המהווה מעין כתב אישום לפרקליטות על היחס המקל למעגל השני של הטרור.

 

אנו קוראים למערכת המשפטית להתעשת ולהכריז שנגד הטרור נלחמים בענישה מקסימלית וללא פשרות, ולהתנגד בכל הכוח לערעור המחבל ולהקלה בעונשו. כשמדובר במלחמה בטרור והצלת חיי אזרחים הפרקליטות צריכה לעתים לזנוח את הנוהג להגן על הסדרי טיעון ולהתנגד לכל הקלה למחבל. עד שזה יקרה נפגעי העבירה יישאו בנטל ובזכות לנהל את המלחמה נגד הטרור גם במישור המשפטי פלילי".

נזכיר כי הפיגוע התרחש לפני כשלוש שנים, באזור התעשייה ברקן בשומרון. המחבל אשרף וליד נעאלוה חדר למפעל וביצע פיגוע רצחני בו נרצחו קים לבנגרוד- יחזקאל הי"ד, אמא לתינוק שהיה בן שנה בלבד, וזיו חג'בי הי"ד, אב לשלושה ילדים קטנים. נעאלווה נמלט מכוחות הביטחון במשך כחודשיים כשהוא נעזר בסייענים שונים, עד שאותר וחוסל.

הדיון יתקיים היום (א') בשעה 14:00 בבית המשפט הצבאי לערעורים במחנה עופר.

Call Now Button