תדהמה: הקטין א' הורשע בחברות בארגון טרור

בתמונה: עורכי הדין ציון אמיר ועדי קידר המייצגים את הקטין. קרדיט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לאחר שבית המשפט המליץ לפרקליטות לסגת מהאישום של חברות בארגון טרור לגבי הקטין מתיק עלילת דומא, הפכו השופטים את דעתם והרשיעו את הקטין פה אחד. עו"ד ציון אמיר: "לא מצליח להיזכר באירוע דומה במשך שנותיי בבית המשפט"

עו"ד ציון אמיר "השופטים המליצו לפרקליטות להסכים לזיכוי הקטין ועשו סיבוב של 180 מעלות – נגיע לבימ"ש העליון"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד ציון אמיר אשר מייצגים את הקטין תקפו את החלטת בימ"ש המחוזי מרכז להרשיע את הקטין שעונה בשב"כ בתיק דומא בחברות בארגון טרור.

עו"ד ציון אמיר "אנחנו מקבלים את ההחלטה בהפתעה גדולה מאוד, בדיון שבו ניתנו הסיכומים באישום, לא היה צל צילו של ספק ביחס לעמדתו של בית המשפט באישום הזה, הדברים היו כ"כ קשים ונוקבים. השופטים פנו במפורש לתביעה וביקשו להסכים לזיכוי של הנאשם הקטין. אנחנו לא יודעים להסביר את ההיפוך הזה של הדברים בצורה של 180 מעלות. אני הרבה מאוד שנים נמצא בבית משפט וקשה לי להיזכר במשהו דומה. זו הייתה עמדה כלך כך ברורה, חוץ מלחתום את הזיכוי של העבירה של חברות בארגון טרור הכל נאמר בה, אז באנו כדי לשמוע את הזיכוי מהאישום הזה, זה לא קרה, אבל אנחנו נגיע לבית משפט העליון בעניין הזה."

עו"ד אמיר הוסיף "בימ"ש העליון צריך להכריע האם התרברבות מסויימת של קטין בגיל 15 או 16 היא הופכת אותו לטרוריסט, משום שהוא נגיד ניקב צמיגים של מכונית, זאת שאלה מורכבת, אני בטוח שעוד נשמע מזה בבית משפט העליון. אנחנו רוצים להזכיר שהאשימו אותו ברצח, ובשותפות לרצח. הדברים האלו ירדו ואינם עוד, אפילו לא קשירת קשר לרצח וצריך להתנצל בפני קטין שנעצר ועבר חקירות קשות מאוד במסגרת עינויים שעבר בחקירות. במשפט זוטא ארוך, נמרץ, וממושך בית המשפט קיבל את הטענות וביטל את ההודאות שנגבו תוך בפגיעה חמורה בזכויות היסוד שלו ובניגוד לרצונו, את זה כדאי לזכור. אז כשאנחנו נמצאים, דווקא במקום כזה ולאחר שהואשם בעבירות שהן קשות מהן, ברצח, ומזה הוא זוכה בסופו של יום כך התוצאה הסופית, אז כדאי לזכור את זה ולומר לציבור כולו לציבור הישראלי היהודי והערבי כאחד, צריך לכבד את ההכרעה הזו ואת זה אנחנו לא שוכחים."

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הוסיף "אנחנו מופתעים מאוד מההחלטה, אתם זוכרים, אתם הייתם פה ונכחתם, והייתם עדים לדברים הנוקבים והברורים מאוד שבית המשפט אמר לפרקליטות לפני חודשיים.

בית המשפט עבר טענה טענה ואמר לפרקליטות בדברים ברורים, בשחור על גבי לבן, שאין להם קייס, שהם צריכים לחזור בהם, וזה לא השופט הראשון שאומר את הדבר הזה.
ההחלטה היום היא מעוררת פליאה כי היא גם לא מחדשת שום דבר ופתאום באופן מפתיע מקבלת את העמדה של הפרקליטות. קשה לי להבין מה התחולל בזמן הפציעות אצל ההרכב.
בית המשפט כמובן אמר בסיפא של הדברים, שעדיין הטענות שלנו יקבלו ביטוי בעונש, זו החלטה יפה אך אנחנו לא מסתפקים בכך, אנחנו נערער על כל ההחלטה הזאת על כל ההיבטים שלה, על כל המסקנות שלה, על כל מה שהיה בתרגיל המדובבים ובכל האמירות שמיוחסות לנאשם שהם היוו את הבסיס להרשעה."

צפו בדיווח באתר ישראל היום

Call Now Button