תוקף ח"כ לשעבר יהודה גליק יפצה אותו בכ- 60,000 ₪

תושב מזרח ירושלים אשר תקף את ח"כ לשעבר יהודה גליק בקיץ האחרון ישלם לו כ 60,000 ₪ פיצויים, כך קבע בית משפט השלום בירושלים. גליק הגיב "טיפה בים לעומת הסבל וההשפלה שחוויתי". עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "ידע כל תוקף ומתנכל כי ישלם מכיסו על פגיעה ביהודים".

שופטת בית משפט השלום בירושלים מרים קסלסי פסקה כי על ערין זעניני לפצות את ח"כ לשעבר יהודה גליק, לאחר שתקף אותו בעת שהגיע לניחום אבלים בבית משפחת אל חלאק שבנם איאד נורה בידי שוטרים. מדובר בתביעה אזרחית שהוגשה לאחר שזעניני הורשע בתקיפה וחבלה ממשית בצוותא, ונגזרו עליו חמישה חודשי מאסר.

בכתב האישום בגינו הורשע זעניני תואר כי בעת שהגיע גליק אל בית האבלים של משפחת אל-חאלק תפס אותו זעניני והוציאו מהבית. לאחר מכן "השליכו וגלגלו את התובע במורד כעשרים וחמש מדרגות הכניסה לבית האבלים .התובע, אשר היה שרוע ארצה, ניסה להתרומם אולם הנתבע ובני החבורה היכו ובעטו בגופו ובראשו".

כאשר גליק התרומם והמשיך לצעוד ברחוב, התוקף ובני חבורתו עקבו אחריו, ו"סמוך לתחנת כיבוי אש המשיכו להכות את התובע בראשו ובגופו, בעטו והפילו אותו ארצה בשנית. בעוד התובע שרוע על הארץ, המשיכו לבעוט בעוצמה בראשו בגופו של התובע".

גליק.     צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בנוסף, ציינו בכתב האישום כי במהלך האירוע, התוקף אף קרא והלהיט את בני החבורה שהיו יחד איתו, לתקוף ולפגוע בתובע. כמו כן במהלך התקיפה, נקראו קריאות כי המתלונן יהודי, "פורץ לאל אקצה", "מרביץ לנשים" ו"מוסר צעירים למשטרה".

כאמור, זעניני הורשע וכעת ישלם לגליק פיצויים על סך 50,000 ₪, 8,000 ₪ שכר טרחה ובלמעלה מ4,000 ₪ הוצאות המשפט, סה"כ תשלום של למעלה מ60,000 ₪.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את גליק מסר "אנו מברכים על החלטת השופטת להשית תשלום פיצויים על התוקף. ידע כל תוקף ומתנכל כי ישלם מכיסו על פגיעה ביהודים. אנו מקווים שענישה זו תהווה הרתעה כלפי תוקפים פוטנציאליים, אשר יחשבו פעמיים לפני שיעזו לבצע תקיפה כלשהי".

ח"כ לשעבר יהודה גליק אמר בתגובה "בית המשפט קבע את גובה הפיצוי הזה בעקבות תביעה אזרחית שהגשתי באמצעות עורך הדין חיים בלייכר מעמותת חננו. מדובר בטיפה מן הים לעומת הסבל וההשפלה שחוויתי".

גליק הוסיף "יחד עם זאת אני אינני הנושא. המסר חייב לעבור בכל חלקי החברה בישראל בכלל ובחברה הערבית בפרט שאלימות אינה משתלמת ושחובה עלינו כחברה להוקיע לחלוטין כל התנהלות אלימה וליצור הרתעה כלפי מי ששוקל להשתמש באלימות. החובה הזאת היא בראש ובראשונה על המנהיגות.

בשולי הדברים אני שמח לעדכן עוד כי תודות לפעילות של עמותת קד"ם אחד מהנערים שהשתתף בתקיפה בחר בערוץ אחר וביחד עם משפחתו נפגשנו ובו הוא ובני משפחתו התנצלו והתחייבו לפעול למיגור האלימות והשנאה. במקרה זה נפרדנו בלחיצת ידיים", סיכם.

Call Now Button