תושבי גוש שילה: "שר הביטחון נתניהו מפקיר אותנו"

תושבי גוש שילה תוקפים הבוקר (ב') את שר הביטחון ורה"מ בנימין נתניהו וטוענים כי מערכת הביטחון מפקירה את ביטחונם. זאת בעקבות חקירתם אתמול במצ"ח של רכזי הביטחון של שני ישובים בגוש שילה, ולקיחת הפלאפונים של רכזי הביטחון.

"לא יתכן שביטחוננו יופקר. לוחמים ואנשי ביטחון מהיישובים עוזבים במהלך שבת את משפחתם וקופצים לארוע בכדי להציל חיים. לא יתכן שלאחר מכן הם ימצאו עצמם בחדרי חקירות בעוד שההמון שתקף אותם מסתובב חופשי. איפה ראשי המערכת? איפה שר הביטחון ורה"מ? פשוט הפקרות. לוקחים להם את הפלאפונים ומשאירים את הישובים מופקרים ללא מענה ביטחוני בשעת ארוע, לא רוצה לדעת מה יכול לקרוא כאן בארוע ביטחוני." אומרת זיוה כץ תושבת הישוב.

רכזי הביטחון נחקרו אתמול בעקבות ארוע שהתרחש בגיזרה לפני כחודש וחצי בו נדקר בצהרי שבת, נער יהודי בסמוך ליישוב עדי עד ע"י מספר מחבלים, ארוע שבעקבותיו צה"ל הקפיץ את רכזי הביטחון של הישובים ואת כיתות הכוננות. במהלך הארוע נקלעו לוחמי כיתת הכוננות לתוך המון פלסטיני אשר תקף את הלוחמים באמצעות אבנים ואמצעי תקיפה נוספים, דבר שגרר את הלוחמים וחיילי צה"ל שהיו במקום להגן על עצמם, באמצעות ירי באוויר. לאחר מכן טענו הפלסטינים על כך שמהירי נהרג חמדי טאלב נעסאן, מחבל משוחרר תושב הכפר אל מועייר.

בתחקירי החטיבה המרחבית בנימין שהתקיים מיד לאחר הארוע, נקבע כי הלוחמים היו בסכנת חיים וכי הם פעלו כשורה. בתוך כך, אמש פנו רכזי ביטחון וראשי היישובים באזור לאלוף פיקוד מרכז נדב פדן בדרישה לפעול להשבת מכשירי הטלפון הסלולרים של שני הרבש"צים.

נציין כי רכזי הביטחון הוזמנו בסוף השבוע האחרון ל"שיחת בירור" במצ"ח, אולם משהגיעו לשיחת הברור נדהמו לגלות מדובר חקירה באזהרה שלאחריה הוחרמו הוחרמו מהם כשירי הסלולאר, ובכך נשארו תושבי הישובים ללא כתובת ביטחונית לפנות אליה בשעת חירום.

במכתבם של ראשי הישובים ורכזי הביטחון תקפו את אופן ביצוע החקירה תוך הפיכת כוחות החירום הצבאיים לחשודים באירוע בו, על פי התחקיר הצבאי, היתה סכנת חיים ממשית לכוחות.

בנוסף תקפו במכתבם את החרמת הטלפונים הסלולריים המהווים כלי חיוני בעבודת הרבש"צים אל מול גורמי צבא והתושבים, והחשיפה שפעולה כזו יוצרת אל מול איומי פח"ע. בהקשר זה יש לציין כי בשבת האחרונה ניסתה חוליה של שני מחבלים לחדור אל היישוב רחלים הנמצא סמוך למקום האירוע, ורק פעולה מהירה של כוחות הבטחון האזרחיים והצבאיים סיכלה את החדירה ומנעה אסון.

"אנו מצפים כי תפעלו לסיים במהירות את החקירה ולהסיר את העננה המעיבה על יכולת רכזי הביטחון וכיתות הכוננות לפעול למען המטרה היחידה שהיא הגנה על שלומם וביטחונם של תושבי היישובים. וכי ייקבעו נהלים ברורים באשר לתחקור אירועים שבהם פעלו כיתות כוננות, כדי שתימנע חזרה על הטעויות שנעשו ונעשות בחקירה הזו." נחתם המכתב.

Call Now Button