תיעוד מזירת התאונה – שוטרי ימ"ר ש"י בזירת התאונה הפריעו ולא סייעו להעניק טיפול רפואי לנערים הפצועים

החובש שהגיע ראשון לזירת התאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל מספר על ההתנהלות של אנשי הימ"ר בזירה "הם עשו הכל חוץ מלעזור – היו רק בטלפונים"

החובש סיפר כי קיבל קריאה במהלך נסיעה שגרתית "ביום שני נסענו לירושלים ובדרך ליד כוכב השחר קיבלתי קריאה על תאונה קשה בעלייה לבעל חצור. עליתי לשם והגעתי לזירה עם רכב מעוך ממש. היו שם ארבע עצורים כשבעצם הם הפצועים. שניים מהם אזוקים בצד של הרכב עם ידיים מאחורה ועוד שניים אזוקים בכיסאות האחוריים אחד לשני" הוא מתאר.

בשלב הזה החל לטפל בפצועי התאונה "הגעתי לשם, התחלתי לטפל בהם. באיזה שהוא שלב ביקשתי מהימ"ר, מהבלש שהיה שם אם הוא יוכל להעביר את האזיקים של הפצועים מאחורה לקדימה כדי שאני יוכל לקחת להם מדדים, לחץ דם, דופק. זה מדדים שנותנים לי אינדיקציה אם יש חס וחלילה פגיעה באיבירים פנימיים. הוא לא התייחס אליי הוא לא ספר אותי".

החובש טען כי "הבנתי שאין לי על מה להתעקש, המשכתי הלאה לטפל. באיזה שהוא שלב הצטרף אלינו עוד חובש וצוות אמבולנס. הם היו עסוקים בשלושת הפצועים האחרים. אני הייתי על הפצוע הבינוני עם עוד חובש, יחד העמסנו אותו לאלונקה וקיבענו אותו. בשלב הזה, שזה אחרי רבע שעה של טיפול בסך הכל, ביקשנו מהבלש אם הוא יכול עכשיו להעביר את היידים מאחורה לקדימה כדי שנוכל להשכיב אותו על אלונקה? בשלב הזה הוא העביר לו את הידיים מאחורה לקדימה".

 

החובש המשיך ותיאר את התנהלותם של אנשי הימ"ר בזירת האירוע "אחר כך אחרי שקיבענו אותו ביקשנו מי יכול לתת עזרה? כי צריך ארבע אנשים כדי לעלות את האלונקה לאמבולנס. הם לא היתייחסו. היה שם 4-5 ימ"רניקים והם היו בטלפונים. הם עשו הכל חוץ מלעזור שם באמת כל הזמן הזה באיזה שהוא שלב אחרי חצי דקה בערך שאנחנו קוראים לעזרה מי יכול לעזור לנו להעמיס את הפצוע הגיע שוטר כחול וחייל ויחד איתם העמסנו את הפצועים לאמבולנס".

נזכיר, כי בימים האחרונים נחשף בערוצי התקשורת כי גם אוטובוס חיילים שהגיע לזירת התאונה, עוד לפני כוחות ההצלה הציע לעניק סיוע לפצועים ונדחה ע"י בלשי הימ"ר.

Call Now Button