תלונה לוועדת האתיקה כנגד ח"כ אוסאמה סעדי: התנהג כעבריין אלים, תקף בלא סיבה וגרם נזק לרכוש

תושב רחובות אשר הותקף על ידי ח"כ אוסאמה סעדי הגיש תלונה לוועדת האתיקה בכנסת כנגד הח"כ. בתלונה ביקש כי יוטלו על הח"כ סנקציות וכי הוא ישוהה מחברות בוועדת האתיקה. עו"ד חיים בלייכר מחוננו "מצפים מוועדת האתיקה של הכנסת להעניש את ח"כ סעיד ולהחזיר לכנסת את שליחותה המקורית-דאגה למדינת ישראל ואזרחיה"

תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת הוגשה כנגד ח"כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, אשר תועד תוקף תושב רחובות, וחוטף את המכשיר הנייד שתיעד את התקיפה. בתלונה התבקשה הוועדה להטיל על ח"כ סעדי סנקציות שיבטאו את חומרת מעשיו וכן להשהותו מחברותו בוועדת האתיקה.

ע"פ התלונה, התקיפה בוצעה בבית החולים "קפלן" ברחובות שם הגיע סעדי לתמוך ולבקר את מחבל הג'יהאד האסלמי מאהר אל אח'ראס אשר מאושפז במקום. שם במהלך עימות בין תומכי המחבל לתושב שמחה בפניהם על התמיכה במחבל, נטען כי חה"כ סעדי תקף באגרופו את המתלונן תוך שהוא חוטף את מכשיר הטלפון הנייד בעודו מצלם. תיעוד התקיפה מאשר את טענות המתלונן.

בתלונה כתב עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע למתלונן כנפגע עבירה, כי ח"כ סעדי התנהג כעבריין אלים, תקף בלא סיבה הכה בפניו של הפעיל וגרם נזק לרכושו. בתלונה צוין כי ח"כ הינו בעצמו חבר בוועדת האתיקה ועל כן ביקש עו"ד בלייכר להחליפו בח"כ אחר ע"פ הנהלים בנוסף כתב "אם הקובלנה תימצא נכונה אבקש להדיח את הנילון לצמיתות מלהיות חבר ועדת האתיקה".

כפי שפורסם, התושב שהותקף בידי ח"כ אוסאמה סעדי אף הגיש כנגד הח"כ תלונה למשטרת רחובות. התושב שהותקף הסביר מדוע פנה לוועדת האתיקה של הכנסת "חשוב שימוצה הדין גם במישור האתי ולא רק במישור הפלילי כדי שמעשים כאלו לא יתבצעו בעתיד על ידי נבחרי ציבור. זאת תופעה פסולה ששום חבר כנסת לא אמור לעשות וזה לא משנה מאיזה מפלגה הם באים".

עוד טען כי בעבר הוא עקב אחרי פעילותה של וועדת האתיקה ואמר "במקרים קודמים וועדת האתיקה הייתה מאוד סלחנית כלפיי חברי כנסת מהרשימה המשותפת. יהיה מעניין לעקוב ולראות מה תהיה תגובתם במקרה הזה".

ח"כ סעדי ברגעי התקיפה. הסרטון באדיבות המצלם

ע"פ התלונה שהוגשה בידי עו"ד בלייכר, ח"כ סעדי תקף את המתלונן משום שבא למחות כנגד פעיל ארגון טרור שמטרתו חיסול מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. עוד כתב בתלונה "הנילון תקף אדם ופגע בגופו וברכושו בניגוד לכל חוק ומוסר, ביזה את מעמדו כחבר כנסת ונהג בדרך אלימה אשר אינה הולמת כל אזרח במדינה ובוודאי שאינה הולמת אדם במעמד של חבר כנסת. במעשיו רחוק מאוד מלשמש דוגמה אישית כמנהיג בחברה סבלנית ודמוקרטית".

עו"ד בלייכר אמר "המציאות עולה על כל דמיון. אזרח ישראלי מותקף בבית חולים ישראלי על ידי מי שבא לתמוך בפעיל טרור אנטי ישראלי והחמור מכל שהתקיפה נעשית על ידי חבר פרלמנט ישראלי. ח"כ סעדי וההולכים בדרכן מהווים כתם שחור בכנסת ישראל. אנו מצפים מוועדת האתיקה של הכנסת לפעול להעניש את ח"כ סעיד ולהחזיר לכנסת את שליחותה המקורית-דאגה למדינת ישראל ואזרחיה".

צפו בכתבה בערוץ 7

Call Now Button